אלפים בלוויתו של סמ"ר אליאב כחלון הי"ד

אלפים מתושבי העיר צפת הגיעו ללוות את סמ"ר כחלון בדרכו האחרונה. ראשי הישיבות והכוללים הגיעו עם תלמידיהם. חבריו: "זאת אמנם קלישאה שאלוהים לוקח את הטובים ביותר, אבל זאת האמת. הוא היה הטוב מכולם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/07/14 12:02 ב באב התשעד

אלפים בלוויתו של סמ"ר אליאב כחלון הי"ד
דוברות הרב שמואל אליהו, צילום: דוברות הרב שמואל אליהו

אלפי תושבי העיר צפת הגיעו ללווית סמ"ר אליאב כחלון הי"ד, 22, שנהרג בפגיעת הפצמ"ר אמש (ב') על גבול רצועת עזה. חילונים, חרדים ודתיים הציפו את הדרכים שיורדות מבית העלמין הצבאי בצפת. על פי תושבים במקום, רוב תושבי העיר הגיעו ללוויה הגדולה.

כחלון, בן 22 משכונת רמת רזים בצפת, שירת כתומך לחימה בחיל השריון. הוא גדל והתחנך בבית הספר ממלכתי בעיר ולאחר מכן בישיבה התיכונית אמי"ת צפת.

(צילום: דוברות הרב שמואל אליהו)

ראש עיריית צפת, אילן שוחט, שפגש את ההורים כמה דקות לאחר שנתבשרו על ידי קצין העיר סיפר "ההורים נורא רצו לבקר את אליאב והוא ביקש מהם לא להגיע כיוון שלא יוכל לעמוד בפרידה. מדובר במשפחה מאוד ערכית. משפחה שורשית בצפת ואנחנו כקהילה נעשה הכל לחבקם ולסייע. לצערי גם את עירנו פקד השכול אבל אנחנו נהיה חזקים". חברו סיפר עליו "אליאב אהב את החיים. תמיד מחייך ותמיד שמח. אומרים שאלוהים לוקח את הטובים ביותר, במקרה שלו זו לא קלישאה, הוא באמת היה הטוב ביותר".

(צילום: דוברות הרב שמואל אליהו)

בלוויה הגדולה השתתפו כאמור אלפי תושבי העיר צפת. לאורך רחוב האר"י שמוביל לבית העלמין הוציאו תושבים שתיה למלווים שעשו דרכם ברגל. לאחר מכן הרחוב נחסם לטובת המשפחה בלבד.

הרב הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו ספד לחייל שנפל וסיפר כי השבוע היה בברכה בבארי ופגש שם חיילים גיבורים. “הבן שלכם היה גיבור. בזכותו עם ישראל מתרומם ומרים ראש", אמר למשפחה השכולה.

אחיו של אליאב, ציטט את בת גלים שער, אמו של גיל-עד שער הי"ד ואמר "אנחנו לב נשבר, אבל לא נשברים".