אלפים בלוויית השוטר שנרצח בפיגוע

אלפים הגיעו ללוות בדרכו האחרונה את רס"מ זידאן סייף שנרצח בפיגוע בבית הכנסת בירושלים בעת שניהל קרב יריות מול המחבלים. בין המלווים: אלפי חרדים ותלמידי ישיבות הסדר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/11/14 15:14 כו בחשון התשעה

בבית העלמין של הכפר יאנוח-ג'ת מלווים אלפים למנוחות את רס"מ זידאן סייף, השוטר הדרוזי שנרצח בפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, בעת שניהל קרב יריות מול המחבלים.

בלוויה משתתפים בין היתר אלפי חרדים, שהגיעו מירושלים בעקבות קריאה להשתתף בלווית 'חסיד אומות העולם' להגדרתם. בלוויה משתתפים גם מנהיגי העדה הדרוזית, ביניהם המנהיג הרוחני של העדה מואפק טריף, וכן נשיא המדינה ראובן ריבלין, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו. בהודעה מטעם אישים במגזר החרדי נכתב "אנחנו מבקשים מהציבור החרדי שיוכל להגיע להלוויה של חסיד אומות העולם רס"מ זידאן, שהגן בגופו על אחינו המתפללים. בואו לעשות לו הכרת הטוב וגם קידוש השם".

כזכור, אתמול (ג') נפטר מפצעיו סייף, לאחר שנפצע באורח אנוש במהלך קרב עם המחבלים בכניסה לבית הכנסת 'קהילת בני תורה' בהר נוף שבירושלים. בתום שעות ארוכות של ניסיונות להצלת חייו, נאלצו הרופאים בבית החולים הדסה עין כרם לקבוע את מותו. סייף השאיר אחריו אישה בת 21 ותינוקת בת ארבע חודשים. בתום הטקס ייקבר השוטר בחלקה הצבאית של הכפר הדרוזי.

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית מואפק טריף הפנה בדבריו במהלך טקס האשכבה לנשיא המדינה ולבכירי המשטרה והממשלה במקום. עליכם לעשות הכל כדי להנמיך את גובה הלהבות בעיר הקודש. אנחנו ואתם משלמים מחיר כבד בדם בנינו. אסור לתת להסתה ולקיצוניות לגבור על השכל הישר והסובלנות". עוד הוסיף: "העדה הדרוזית עוברת ימים לא פשוטים, מהולים בעצב ובגאווה כשבשבועיים האחרונים איבדנו שני בנים יקרים בהגנה על המדינה. העדה הדרוזית כולה מרכינה ראש יחד עם משפחות ההרוגים מהטבח הנורא בירושלים, ומקווה לימים בטוחים ושקטים יותר. עלינו להפוך את ברית הדמים לברית של חיים".

בין אלפי המשתתפים במקום, הייתה גם משלחת של עשרות מתנדבים חרדים בשירות האזרחי לאומי בראשות מנכ"ל השירות שר שלום ג'רבי. אלמנתו של השוטר הינה מתנדבת בשירות הלאומי אזרחי בפרויקט מיוחד של בנות המגזר הדרוזי. בנוסף, הגיעו למקום עשרות בחורי ישיבות הסדר מישיבת ההסדר בנהריה וישיבת ההסדר בעכו להשתתף בהלוויתו של רס"מ זידן סייף

הרב אליהו בלום ראש ישיבת ההסדר בנהריה כינס את תלמידיו ובטרם יצאו להלוויה ואמר: "היום תערך הלווייתו של זידאן סיף, ובני ישיבתנו ישתתפו בה. ראשנו מורכן ודגלנו מורד לחצי התורן. אך בלב מפעמת תקווה טובה. מסירות הנפש של זידאן סיף ז"ל מרטיטה את כולנו ופורטת על הנימים יותר דקים של רגשותינו. זהו דו קיום שאפשר להשתבח בו ולהללו".

"כשאנו חושבים על ברית הדמים שכרתנו עם אחינו הדרוזים, במהלך כל שנות המדינה אי אפשר שלא להתפעם.

הנה לך מודל לדו קיום אמיתי ומסור ללא כחל וללא סרק. וזאת כנגד המלחמה הבלתי פוסקת כנגד אויבנו הפלשתינים שלא בוחלים בשום אמצעי ,נתעב ונפשע ככל שיהיה כדי לכלותנו ולהכרית זכר ושארית למציאות של עם ישראל המתחדש בארצו. כולנו עומדים היום חזקים ומאוחדים כנגד הטרור ומרצחיו הנתעבים והנפשעים”, הוסיף הרב בלום.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368