אלפים באירוע לציון פטירתו של הרב קוק זצ"ל

הרבנים הראשיים, ראשי ישבות ולמעלה מ-4000 איש הגיעו ביום חמישי בלילה לקברו של הראי"ה קוק זצ"ל ללילה לימוד תורתו וחיבור לדמותו של הרב

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/16 15:07 ט באלול התשעו

אלפים באירוע לציון פטירתו של הרב קוק זצ"ל
צילום מסך, צילום: צילום מסך

מעל 4,500 איש בליל המשמר המרכזי לזכרו של מרן הרב קוק זצ"ל מעל קברו במרומי הר הזיתים ביוזמת מועצת בתי העלמין ירושלים. האירוע המרגש נערך בליל שישי בשבוע בוא מציינים את פטירתו של הרב קוק זצ"ל, כאשר במרכז הלילה נערכה התוועדות מרכזית בהשתתפות אלפים רבים בהנהגתו של הרב יהושע שפירא והזמר אביתר בנאי שסחפו את הקהל להתלהבות של קדש וחיבור עם דמותו של הרב קוק זצ"ל. אחד מתלמידי תלמדיו של הרב זצ"ל ציין בהתרגשות, שאין ספק שזה האירוע גדול ביותר שנערך לזכרו של הרב זצ"ל מאז פטירתו ואין ספק שדבר זה מעיד על גדלותו של הרב שהשפעתו הרוחנית הולכת ומתעצמת עם השנים.

זו השנה השלישית בה מתקיים האירוע המרכזי לציון יום פטירתו של מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל בסמוך לקברו בהר הזיתים שבירושלים. האירוע השנה שהתקיים בליל שישי האחרון אור ל-ו' באלול עם מלאות 81 - שנים לפטירת הרב, צוין בליל משמר שנמשך עד עלות השחר ומשך אליו מעל ל-4,500 משתתפים מרחבי הארץ.

באירוע שפתח אותו בדברי ברכה מנכ"ל משרד הדתות עו"ד עודד פלוס, השתתפו הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרה"ג הרב יצחק יוסף שליט"א, הרב הראשי לירושלים הגאון הרב אריה שטרן שליט"א, ראש ישיבת מרכז הרב- הגאון הרב יעקב שפירא שליט"א, הרב אברהם וסרמן, הרב חגי לונדין, הרב יהודה מלמד, הרב אורי שרקי, הרב אלישע וישליצקי ועוד רבנים רבים. בחצות הלילה התקיימה התוועדות מרכזית בהשתתפות הרב יהושע שפירא, הזמר אביתר בנאי ונגן הקלרינט העולמי חיליק פרנק שסחפו את הקהל הנרגש בדברי תורה שירה וריקודים , כאשר כל קהל ההמונים קם על רגליו ורקד ללא הפסקה שעה ארוכה.

מעמד שריגש את האלפים וביניהם תלמידי הרב צבי יהודה זצ"ל בנו של מרן הרב קוק, אחד מתלמידי תלמדיו של הרב זצ"ל ציין בהתרגשות, שאין ספק שזה האירוע גדול ביותר שנערך לזכרו של הרב זצ"ל מאז פטירתו ואין ספק שדבר זה מעיד על גדלותו של הרב שהשפעתו הרוחנית הולכת ומתעצמת עם השנים.

את הערב הנחה הרב הלל הורוביץ, יו"ר מועצת בתי העלמין בירושלים, שיזם את האירוע כחלק מסדרת אירועים ופעילויות לחיזוק העלייה וחיזוק הביטחון בהר הזיתים. האירוע הסתיים בהרצאה מאלפת של גרשון בר- כוכבא, ובאמירת סליחות ברוב עם בליוויו של הרב אוריאל סעייד, תפילת ותיקין אל מול מקום בית המקדש, כשבסיומם עלו המשתתפים, יחד עם רבנים, ואישי ציבור לציונו של הרב קוק זצ"ל.

יוזם האירוע, יו"ר מועצת בתי העלמין בירושלים, הרב הלל הורוביץ אמר: "זו השנה השלישית שמועצת בתי העלמין בירושלים זוכה לארגן את הערב המיוחד והקדוש הזה כאן בהר הזיתים. לערב הזה ישנן 3 מטרות שהייתי אומר שהן מובילות את היוזמה הזאת: המטרה הראשונה, כמובן, להתחבר למשנת הרב זצ"ל מי שכולנו פועלים מכוח חזונו. המטרה השנייה: חיזוק הביטחון בהר הזיתים. לצערנו, בגלל בעיות ביטחוניות קשות בשנים האחרונות הזיקה להר והקשר אל ההר נחלשו, אנחנו במועצת בתי העלמין יוזמים סדרה של אירועים גדולים לאנשי המופת שקבורים כאן בהר. ובלילה הזה, לאחת הדמויות הגדולות, הרב קוק, באמירה שעם ישראל חוזר להר הזיתים. כשיהיו כאן מסות גדולות של יהודים שעולים להר הזיתים זה יחזיר את הביטחון. המטרה השלישית: אנחנו נמצאים עכשיו בתחילת חודש אלול, אין יותר מלילה כזה - לילה של התעלות רוחנית, לילה של דבקות בדמות הגדולה של הרב - כהכנה גדולה לימים הנוראים. הרב לימד אותנו מה זה כח התשובה, ובלילה כזה גדול אנחנו גם מכינים את עצמנו בהכנה חשובה לימים הנוראים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן