אלעזר שטרן תומך ברב סתיו לרבנות הראשית

שטרן, מספר 4 ברשימת "התנועה" לכנסת, הסביר כי בחירתו של הרב דוד סתיו כרב ראשי לישראל תהווה "בשורה חשובה לכולנו" וכי ישנה "חשיבות עליונה שרוח ’צהר‘ תגיע לרבנות הראשית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/01/13 10:29 ד בשבט התשעג

אלעזר שטרן תומך ברב סתיו לרבנות הראשית
דובר צהל, צילום: דובר צהל

אלעזר שטרן, מספר 4 ברשימת ”התנועה“ לכנסת, מביע היום (ג‘) תמיכה במועמדותו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי לישראל. ”אין בליבי ספק שהרב דוד סתיו כרב ראשי לישראל יהווה בשורה חשובה לכולנו“, הסביר שטרן.

שטרן נימק כי ”תפיסת עולמי על יהדות מאירת פנים הולכת יד ביד כבר מזה שנים עם מדיניותם של רבני צהר. לא בכל הדברים הסכמנו וגם איני מתחייב שעל כל הדברים נסכים, אך יחד עם זאת אין בליבי ספק בדבר החשיבות העליונה למדינת ישראל וגם לציונות הדתית שרוח רבני צוהר תהיה הרוח שאותה פוגשים עמך בית ישראל בהיותם מבקשים או נדרשים לבוא בקשר עם גורמי רבנות ודת“.

”הרב דוד סתיו מוכר לי מזה שנים, לא תמיד הסכמנו ולעיתים אף היו לנו מחלוקות נוקבות, אבל מעיד אני שמים וארץ שהן היו לשם שמים“, הוסיף שטרן, ”יותר משחלקנו שיתפנו פעולה, ואנו עדיין משתפים בנושאים חשובים באשר לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. נושא מרכזי שאותו אנו רואים עין בעין הינו סוגיית הגיור או הסיוע בחיפוש שורשים יהודיים למאות אלפי עולי חבר העמים“.

שטרן קרא לעמיתיו להצטרף לתמיכה ברב סתיו וציין כי יפעל גם בעתיד כדי ”לשכנע תומכים רבים ככל האפשר על מנת שיסייעו ויביאו לבחירתו כרבה הראשי של ישראל“.