אלעזר שטרן פרש ממפלגת התנועה

במכתב אותו שלח שטרן ללבני כתב כי הוא פורש מאחר והתנועה שינתה את דרכה הפוליטית, ובעקבות התנהלותה של לבני בתקופה האחרונה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/12/14 20:15 כח בכסלו התשעה

אלעזר שטרן פרש ממפלגת התנועה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת אלעזר שטרן פרש ממפלגת התנועה. במכתב אותו שלח הערב (מוצאי שבת) ליו"ר התנועה ציפי לבני, הודיע שטרן, מחברי הכנסת הבולטים בכנסת בנושאי דת ומדינה כי הוא מתלבט לגבי המשך דרכו הפוליטית אך בכל מקרה לא יעשה זאת במסגרת התנועה, זאת בעקבות שינוי דרכה הפוליטית והתנהלותה של לבני בנוגע להסכם מול העבודה.

"בפגישה ביום חמישי הבהרתי לך את השגותיי באשר לחיבור עם מפלגת העבודה - בדרך ובתנאים שבהם הוא נעשה (מחיר כבד מדי עבור רוטציה עבורך ונסיבות נוספות שלא זו העת לפרטן)", מתח ביקורת על התנהלותה של לבני, בין היתר שלא שרינה מקום לרוב חברי התנועה. "לאחר ששמעתי אותך ברב קשב ולאור התנהלותך לאחרונה התחזקה בי ההבנה שמקומי הטבעי איננו במפלגת "התנועה" בצורתה העתידית המסתמנת ואתקשה מאוד להמשיך ולמלא את תפקידי הציבורי במסגרת זו".

"לאחר עשרות שנים של שירות המדינה, בשירות הצבאי ולאחר מכן כאזרח בשדות העשייה החברתית במדינת ישראל, נעניתי לפני כשנתיים לפנייתך להמשיך בפעילותי בערוץ העשייה הפוליטית ולהצטרף למפלגת "התנועה". סיכמנו אז שאתרכז בעיקר בנושאי דת ומדינה ושאיהנה מחופש הצבעה בתחומים מדיניים. הנושא המרכזי שאותו ראיתי כמשימתי בכנסת היה יצירת שינוי יסודי במערך הגיור הממלכתי אותו התחלתי בהיותי בצה"ל וראיתי לנכון להמשיכו בכנסת", כתב שטרן.

"אני שמח שלאחר ויכוחים רבים וקרבות פוליטיים מורכבים התקבלה החלטת ממשלה (גם בעזרתך) המסדירה נושא זה וביצועה החל בימים אלו. בנוסף, בהמשך לעיסוקי טרם כניסתי לכנסת, שמחתי לתרום כחבר כנסת לקידום משמעותי של זכויותיהם ותגמולם של ניצולי השואה כמו גם בנושאים אחרים. קיצור ימיה של הכנסת קטע לצערי את קידומם של הצעות חוק נוספות שכבר הנחתי ברוח דברים אלו בנושאי שבת, כשרות, היבטים שונים של שירות בצה"ל ועוד".

שטרן מציין כי החליט לפני מספר ימים על 'חישוב מסלול מחדש' "ובוחן את הדרך הנכונה להמשיך לשרת את הציבור והמדינה, בין אם בבית המחוקקים ובין אם בעשייה בשדות אחרים, כפי שעשיתי טרם כניסתי לכנסת. עשייה זאת יכולה למצוא ביטוי במסגרת פוליטית מתאימה אחרת, וכפי שכבר ציינתי מספר פעמים בעבר גם "חזרה לאזרחות" הינה עבורי אפשרות סבירה ומכובדת המאפשרת תרומה למדינה בנושאים בהם אני פועל ומאמין".

שטרן מסביר כי דוד צור והוא הודיעו עם ההחלטה על פיזור הכנסת כי הם שוקלים להתפלג על מנת לשמר את זכויותיהם והיחידה שהתנגדה הייתה לבני. "למרות אותן עצות החלטנו צורי (ח"כ דוד צור) ואני שגם אם יש בדבר רק גרגיר אבק אחד של בעיה ערכית אנו מוותרים על התקציב לו אנו זכאים על פי חוק ומשאירים אותו בידייך, או ליתר דיוק בידי מפלגת העבודה"

"לאור האמור לעיל ובהתחשב בעמדותיי אשר מוצבות במרכז המפה הפוליטית, הנני להודיעך כי החלטתי לפרוש ממפלגת "התנועה"", סיכם שטרן ואיחל ללבני בהצלחה.