אלעזר שטרן: נתניהו ובנט מפקירים הכניסה לעם היהודי בידי החרדים

בהתייחסו לקבירת חוק הגיור מתח שטרן ביקורת על נתניהו ובנט ואמר, "נתניהו החליט להיכנע להנהגה הפוליטית החרדית ומשום מה קולו של בנט נדם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/04/15 10:43 יא באייר התשעה

אלעזר שטרן: נתניהו ובנט מפקירים הכניסה לעם היהודי בידי החרדים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת לשעבר אלעזר שטרן, שיזם את חוק הגיור, אותו חוק שלאחר גילגולים נקבר אתמול במסגרת החתימה על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה, הגיב על הדברים בזעם וכינה אותם הפקרות.

"לפני מספר חודשים ראש הממשלה נתניהו והשר בנט הצביעו במממשלה בעד חוק הגיור מתוך הבנה כי מדובר בחוק קריטי לעתידה היהודית של מדינת ישראל. היום החליט נתניהו להכנע להנהגה הפוליטית החרדית ומשום מה קולו של בנט נדם (אולי בתמורה לתיק התרבות והספורט”, מסר שטרן.

"עצוב שבכירים בהנהגת המדינה מוכרים את עקרונותיהם ואת עתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לחרדים קיצוניים ומפקירים את מפתחות הכניסה לעם היהודי בידי חרדים שחלקם לא מאמינים בכלל בזכות קיומה כמדינה יהודית עצמאית”.

"התנהגות מופקרת זאת פוגעת אנושות בעיקר ברצונו של רוב העם להזדהות עם ערכי היהדות והדמוקרטיה. אני מקווה שהעם בישראל לא יתייאש ובמדינת ישראל יהיו שירותי דת נורמאליים ולא כאלו שנועדו לשרת עסקני מפלגות וג'ובים למקורבים”.

"החרדים הם באמת אחים ואין לי שום כוונה להתערב באורח חייהם. הבעיה שלי היא שהם במעורבותם הפוליטית הכוחנית מכתיבים את יהדותם של מיליוני ישראלים", סיכם שטרן.