אלעזר שטרן מצטרף ליש עתיד

חבר מפלגת 'התנועה' מצטרף ליאיר לפיד במפלגת 'יש עתיד'. נחשב כחבר כנסת מוערך, אך קידם הצעות חוק שנויות במחלוקת בנושאי דת ומדינה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/01/15 18:12 כו בטבת התשעה

אלעזר שטרן מצטרף ליש עתיד
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אלעזר שטרן מצטרף למפלגת 'יש עתיד' ויתמודד מטעמה במערכת הבחירות הקרובה, כך מתפרסם הערב (מוצאי שבת) בחדשות 2.

שטרן, חבר מפלגת 'התנועה' לשעבר, הודיע לפני מספר שבועות כי הוא עוזב באופן רשמי את מפלגתו המתפוררת, ומתח ביקורת חריפה על יו"ר המפלגה ציפי לבני.

"בפגישה ביום חמישי הבהרתי לך את השגותיי באשר לחיבור עם מפלגת העבודה - בדרך ובתנאים שבהם הוא נעשה (מחיר כבד מדי עבור רוטציה עבורך ונסיבות נוספות שלא זו העת לפרטן)", מתח שטרן ביקורת על התנהלותה של לבני, בין היתר שלא שרינה מקום לרוב חברי 'התנועה' במפלגת 'העבודה'. "לאחר ששמעתי אותך ברב קשב ולאור התנהלותך לאחרונה התחזקה בי ההבנה שמקומי הטבעי איננו במפלגת "התנועה" בצורתה העתידית המסתמנת ואתקשה מאוד להמשיך ולמלא את תפקידי הציבורי במסגרת זו".

בשבוע שעבר פורסם ב'כיפה' כי הוא שוקל להצטרף למפלגת 'יש עתיד' ולהתמודד מטעמה בבחירות הקרובות, והערב הדבר מקבל אישור רשמי. מחר בבוקר (א') תיערך מסיבת עיתונאים בה יוצג שטרן באופן רשמי.

שטרן נחשב כחבר כנסת מוערך שקידם חוקים רבים, אך ביניהם לא מעט שנויים במחלוקת. כך, הוא נחשב כאחד ממובילי חוק השוויון בנטל, שגרם לסכסוך כבד בין החרדים לציונות הדתית, וכן היה יוזם חוק הגיור שזכה לביקורת משמעותית מצד הרבנים החרד"לים והרבנים הראשיים. גם בכנסת הבאה צפוי שטרן לקדם הצעות חוק דומות בנושאי דת ומדינה, כשבין היתר על הפרק עומדת הצעת חוק אותה הגיש עם ח"כ רות קלדרון המבקשת לאפשר פתיחת מסעדות ומתחמי תרבות בשבת.