אלעזר שטרן: "מי שתוקף את השב"כ פוגע בביטחון המדינה"

חבר הכנסת אלעזר שטרן לא מתרגש מההפגנות נגד השב"כ. לדבריו אנשי השב"כ מבצעים את עבודתם נאמנה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 20/12/15 11:54 ח בטבת התשעו

אלעזר שטרן: "מי שתוקף את השב"כ פוגע בביטחון המדינה"
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

בעקבות חשיפת העדויות מחקירות השב"כ ביום חמישי שעבר, בהן התגלה כי במהלך החקירות שירות הביטחון עינה את העצורים ומנע מהם להיפגש עם עורכי דין ועם בני משפחה, אומר ח"כ אלעזר שטרן כי הוא סומך על השב"כ שעושה את עבודתו נאמנה. לדבריו מי שתוקף את השב"כ ואת אנשיו, או מי ששותק נוכח ההתקפות על השב"כ במלחמתו בטרור לסוגיו, כולל בטרור היהודי, פוגע במזיד בביטחון המדינה.

"איני מצוי בפרטי חקירת הרצח המתועב בדומא אך אני מכיר ומוקיר את פעילות שירות הביטחון הכללי שנים רבות. משרתי הארגון הינם חוד החנית במלחמה מול הטרור והשמירה על ביטחון ישראל. בלא שהם מבקשים לעצמם קרדיט הם פועלים יומם וליל בכדי להגן על המדינה מפני אויביה מבפנים ומבחוץ" מבהיר שטרן.

לטענה לפיה יש להתיחס באופן שונה כלפי עצורים יהודים לעומת אלו הפלסטינאים, אומר שטרן כי היחס צריך להיות זהה בדיוק. "טרוריסטים יהודיים הם אויבי המדינה לא פחות מאשר טרוריסטים אחרים. מי שביצע את הפיגוע בכפר דומא, או כל פעולת טרור נגד ערבים, שם עצמו בתוך אויביה של המדינה. נוכח הסכנה העצומה שבפעולות הטרור לסוגיו נכון ששירותי הביטחון ינקטו גם בצעדים חריגים".

גם חברת הכנסת רחל עזריה מתייחסת להאשמות נגד השב"כ, ומחזקת את דבריו של שטרן בנוגע לחקירה:"רצח המשפחה בכפר דומא הוא מעשה נתעב שטרם פוענח ואני מקווה שהרוצחים ימצאו ויענשו במהרה. אני סומכת על כוחות הבטחון בפעילותם לטובת עם ישראל ומדינת ישראל. על כל גוף בטחון במדינה יש פיקוח פנים ארגוני ופיקוח שלנו מהכנסת וטענות בנושא החקירה יכולות להיבדק במסלול המקובל כמו בכל חקירה אחרת".

אמש (מוצאי שבת) התקיימה הפגנה גדולה מול ביתו של ראש השב"כ, יורם כהן, בו מחו בני משפחות העצורים ומאות אנשים כנגד תנאי החקירה של השב"כ בפרשת ההצתה בכפר דומא, בה נשרפו בני משפחת דוואבשה.