אלעזר שטרן העליב בשידור חי את הרב שמואל אליהו וכינה אותו 'שמוליק אליהו'

ח"כ שטרן העליב את הרב שמואל אליהו בצורה חסרת תקדים בעקבות ראיון ב'כיפה' וכינה אותו 'שמוליק אליהו' ו'סטודנט לגמרא'

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/09/14 10:35 ז באלול התשעד

אלעזר שטרן העליב בשידור חי את הרב שמואל אליהו וכינה אותו 'שמוליק אליהו'
פלאש 90, צילום: פלאש 90

עבר את הגבול בשידור חי. חבר הכנסת אלעזר שטרן התראיין הבוקר (ג') בתוכניתו של קלמן ליבסקינד בגלי ישראל בנושא חשיפת 'כיפה' על כך שהרב אריאל לא חתם על העצומה נגד חוק הגיור ודבריו של הרב שמואל אליהו בנושא החוק גם הם ב'כיפה'.

במהלך הראיון התייחס שטרן לדבריו של הרב שמואל אליהו ב'כיפה', שאמר "החוק פרוץ לחלוטין וההתעקשות של שטרן שלא תהיה סמכות של הרבנות הראשית על בתי הדין אומרת דרשני. הוא רוצה שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה" בדבריו כינה שטרן את הרב אליהו בשמות 'שמוליק אליהו' ו'סטודנט לגמרא'.

לכתבות בנושא:

- הרב אליהו על חוק הגיור: רוצים לייצר אנרכיה בתחום

- הרב אריאל: מעולם לא חתמתי על עצומה נגד חוק הגיור

"תרבות עלובה של רבנים, שקודם כל פוגעת במעמד של רב בישראל. איך אני אגיד לך, מזנים את מעמד הרבנים בישראל", אמר שטרן. "לא רק שהם (הרבנים) לא יודעים על מה הם חותמים, או אם הם חותמים, הם גם לא קוראים את הצעת הגיור שנגדה הם יוצאים. זה מורכב להם. הם מתעסקים בפוליטיקה זולה, מתעסקים במלחמות מטומטמות. הם מתעסקים רק בפוליטיקה והם גורמים לחילול השם גדול".

לגבי חוק הגיור אמר שטרן "אנחנו עובדים על החוק למעלה משנה ודיברנו עם הרבה רבנים, רבנים גדולים. אבל כנראה שלחלק זה לא בדיוק נחה דעתם שהם לא נמנים על אותם רבנים או הם לא נבחרו לרב ראשי לישראל או שהם רוצים להיבחר פעם, או שהם נתקעו בצפת. תאמין לי אני לא מבין".

לגבי האמירה 'נתקעו בצפת' הבהיר שטרן את דבריו ואמר "כן, שמוליק אליהו..." ומיד תיקן אותו ליבסקינד ואמר "אתה מתכוון 'הרב שמואל אליהו'" ועל כך ענה שטרן "אני מתכוון לשמוליק אליהו שקוראים לו גם רב, לצערי. רב שמתעסק בפוליטיקה והכפשות ובגזענות ובשקרים ובריצה לתקשורת, אתה רוצה תקרא לו רב, בעיני הוא היה סטודנט לגמרא".

חבר הכנסת יוני שטבון הגיב על הדברים בזעם ואמר כי מדובר בחוצפה ועזות פנים. "זו חוצפה ועזות פנים, תוצר מובהק למגמת הפגיעה בכל מה שיהודי כאן". לדבריו, "הכרסום הברוטאלי במעמד הרבנות הוא תחילת סופה של הזהות היהודית של המדינה".

"דבריו של שטרן הם הוכחה ניצחת לצורך בקיומה של מפלגה דתית לאומית ששמה את הערכים המסורתיים במרכז, שתהווה שכפ"ץ יהודי למדינה", הוסיף שטבון.