אלעזר שטרן: החלטת ראש עיריית אשקלון גזענית

חבר הכנסת אלעזר שטרן תוקף את החלטת ראש העיר אשקלון שלא להעסיק ערבים בעירו ואומר "זוהי החלטה גזענית שמעודדת בעקיפין את הטרור"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/11/14 12:43 כז בחשון התשעה

אלעזר שטרן: החלטת ראש עיריית אשקלון גזענית
אלעזר שטרן, צילום: אלעזר שטרן

חבר הכנסת אלעזר שטרן מגיב על החלטת ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני להפסיק העסקת ערבים בעירו בעקבות העליה באלימות ובטרור ומבהיר: מדובר בהחלטה גזענית.

"על אף גילו הצעיר, ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני הינו עתיר זכויות”, משבח שטרן את ראש העיר אשקלון אך לאחר מכן תוקף אותו בחריפות: "לצערי הרב, החלטתו על הרחקת ערבים אזרחי ישראל ממקום עבודתם, גם אם מדובר בגני ילדים, הינה החלטה גזענית שלא רק שהיא מטילה כתם על ערביי ישראל אלא היא זורעת מבוכה, פחד וחשש בקרב אזרחים רבים נוכח כל בעל חזות מזרחית”.

"בעקיפין”, אומר שטרן, "עידוד פחד הינו אחת ממטרותיו המרכזיות של הטרור. לצד משמעותה הגזענית, בהחלטה זאת של ראש העירייה, הגם שברור שלא התכוון לכך, יש גם תרומה לטרור”.

באשר לטענה שהדבר נבע כתוצאה מלחצם של הורים או אזרחים תושבי העיר, אומר שטרן, "אמנם מנהיגות נבחנת גם בעיתות מלחמה (ואת המבחן הזה עבר איתמר שמעוני בהצלחה רבה), אך מנהיגות נבחנת לא פחות מכך ביכולתו של ראש העירייה לעמוד בלחץ תושביו במיוחד כשעולה ממנו ריח גזענות וכניעה לטרור. אני משוכנע שראש העירייה יחזור בו מהחלטתו מהר ככל האפשר”.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן