אלעזר שטרן: החלטת הרבנות הצבאית – התרפסות בפני החרדים

חבר הכנסת שטרן יוצא נגד החלטת הרבנות הצבאית לא לרכוש תוצרת היתר מכירה על להקל על החרדים. "מי שמקבל החלטה כזו לא מבין את המשמעות הדתית של מדינה יהודית ודמוקרטית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/09/14 09:19 כו באלול התשעד

אלעזר שטרן: החלטת הרבנות הצבאית – התרפסות בפני החרדים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת אלעזר שטרן יוצא נגד החלטת הרבנות הצבאית לרכוש תוצרת שישית ויבול נכרי ולא תוצרת היתר מכירה על מנת להקל על החיילים החרדים ולא ליצור שני מטבחים שונים בצבא.

"הרב קוק זצ"ל בדאגתו לחקלאי ישראל ייסד את היתר המכירה על מנת לאפשר קיום חיים המשלבים תורה ועבודה בארץ ישראל. החלטתו של חברי ורעי הרבצ"ר, הרב רפי פרץ, מהווה נדבך נוסף בכניעת הציונות הדתית למערכת החרדית שאינה מאמינה בערכי 'תורה ועבודה'”, אומר שטרן.

"החלטתו של הרבצ"ר להעדיף תוצרת חקלאית מחו"ל על פני תוצרת ישראלית (היתר מכירה או אוצר בית דין) יש בה אימוץ גישה חרדית על פני רוח הציונות הדתית. באופן עקיף יש בה כפירה ביכולתנו לקיים מדינה עצמאית יהודית ודמוקרטית בארץ ישראל. מדובר בתפיסה המאמצת יהדות גלותית שאינה מביאה בחשבון ששבנו לארצנו על מנת להקים כאן מדינה יהודית שחלק מתושביה הינם עובדי אדמה גאים”.

"מה נאמר למי שידרוש מחר לבטל את תעודות הכשרות שמנפיקה הרבנות הצבאית ולהפוך את כל מטבחי צה"ל לכשרים בהכשר הבד"צ של העדה החרדית כי יש כמה עשרות חיילים שמקפידים על כך? לצערי הרב זהו חלק מתהליך מתמשך של התרפסות הרבנות הצבאית בפני החרדים לגוניהם השונים”, שואל שטרן.

"מי שמקבל החלטה כזו לא מבין את המשמעות הדתית של מדינה יהודית ודמוקרטית ובמידה רבה תורם להרחקת היהדות מהמדינה. אני קורא לרב הצבאי הראשי להתעשת ולהחזיר את 30 מיליון השקלים לחקלאי ישראל שלאורך שנים סיפקו לצה"ל את תוצרתם גם בשנת השמיטה".