אלעזר שטרן: בר רפאלי היא משתמטת, שקר החן והבל היופי

ח"כ אלעזר שטרן מותח ביקורת על השתתפותה של הדוגמנית בר רפאלי בקמפיין רשמי של משרד החוץ וקובע כי מדובר בצעד אשר יעודד השתמטות ויפגע בערך השיוויון בנטל

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/03/13 15:57 יג בניסן התשעג

אלעזר שטרן: בר רפאלי היא משתמטת, שקר החן והבל היופי
יחצ, צילום: יחצ

אחרי הביקורת שמתח דובר צה“ל, תא“ל יואב (פולי) מרדכי, נגד השתתפותה של בר רפאלי בקמפיין הסברה של משרד החוץ, מצטרף היום (א‘) ח“כ אלעזר שטרן לביקורת וקובע, במכתב שהפיץ לשרים הבכירים בממשלה ואף לרמטכ“ל גנץ, כי רפאלי היא משתמטת שלא ראויה לשמש כפרזנטורית של ישראל.

”לפני כעשר שנים הגיע זמנה של בר רפאלי למלא את חובת הנשיאה בנטל ולהתגייס לצה"ל. היא בחרה שלא למלא חובתה ולשם כך התחתנה למשך מספר שעות עם ידיד של הוריה“, תיאר שטרן, שהיה באותה העת ראש אכ“א, במכתבו. לדבריו, ”גברת רפאלי מעולם לא התנצלה על הבחירה שלה. היא לא נראתה לה שגויה והיא לא חשה חובה להודות בטעותה להוקיע את השתמטותה ולהתנצל בפני הציבור. די לנו להנות מהצלחתה הבינלאומית בעוד אנחנו וילדנו משרתים בצה"ל, בשירות לאומי או אזרחי, על כל ההשלכות הכרוכות בכך“.

שטרן הדגיש כי ”צה"ל יודע ולומד עם השנים להתחשב בידוענים מסוגים כאלה ואחרים. רבים לפניה ואחריה שירתו, תחת מטריה של מגוון הטבות. רבים וטובים עשו זאת, אם בשירות מלא (רק לאחרונה נבחרה מלכת יופי ששרתה כקצינה בצה"ל) ואם בהסדרים שונים הבאים "לקראת". המסגרת הנכונה נמצאת“. הוא הדגיש במכתבו כי גם רפאלי איננה שונה מאחרים: ”הרצון להתקדם באופן פרטי ואולי אף לתרום למדינה בדרכים שונות הינו נחלתם של ברי גיוס רבים והמדינה אינה מאפשרת זאת. גם בזמנים אלה ממש יש מי שיושב בבית הכלא על אף שתרם ומוכן לתרום ימים ושנים במשימות לאומיות שונות גם אם לא יקדמו אותו אישית“.

”רפאלי ושכמותה פורצים את הדרך ומייפים אותה עבור מי שמבקש לנטוש את האלונקה ולא לשאת בנטל“, כתב שטרן, ”האחת תעשה זאת בחסות יופיה שלכאורה תורם למדינה והאחר יבקש לקנות שירותו תמורת ממון רב שיכניס לקופתה של המדינה“. לדבריו, רפאלי כלל אינה מייצגת את דמותה של ישראל: ”אני לא יוצא נגדה אלא נגד התופעה. השתמטות משירות צבאי, גם אם למטרות קריירה חשובות ככל שיהיו, תורמות ללגיטימיות של אי נשיאה בנטל מסיבות שונות. כאשר אנו בוחרים שאת המדינה ייצגו משתמטים משירות אנחנו מורידים את ערך השירות בעיני רבים וטובים גם אם לא זאת כוונתנו“.

”אולי לא תמיד שקר החן והבל היופי אבל ראויים אנו שאת מדינת ישראל תייצג אשת חיל. אם לא כן אזי נעשה שקר עם עצמנו ונהפוך להבל את הנשיאה בנטל“, קובע שטרן.