אלעזר שטרן במכתב לאורי לופוליאנסקי: פועלך כאיש ציבור לא יישכח במהרה

חבר הכנסת אלעזר שטרן שיגר מכתב לראש העיר לשעבר בעקבות גזר הדין שקיבל. "הסערה המשפטית שאופפת אותנו לא תוכל לעמעם את עוצמתן והשפעתן של אינספור פעילויות החסד למענן פעלת"

חדשות כיפה ח"כ אלעזר שטרן 25/06/14 18:38 כז בסיון התשעד

אלעזר שטרן במכתב לאורי לופוליאנסקי: פועלך כאיש ציבור לא יישכח במהרה
אלעזר שטרן, צילום: אלעזר שטרן

אורי שלומות,

כמו רבים מאוד בעם בישראל, גם אני הופתעתי והצטערתי מאוד לשמוע על גזר הדין שהוטל עליך.

יש בליבי הערכה גדולה מאוד למערכת המשפט בישראל ואני מייחס חשיבות רבה למעמדה בקרב העם בישראל.

לצערי יודע אני שהשחיתות פשתה במקומותינו עד כדי איום אסטרטגי של ממש. נכון לקדש עליה מלחמת חורמה.

התבוננתי שנים רבות בפרויקט "הולילנד", עוד טרם שנפתחה חקירה, והוא היה בעיניי סמל לשחיתות. אין לי ספק שראוי להפכו גם לסמל המלחמה בשחיתות.

אני מודע עשרות שנים למפעל החסד שהקמת ועל ההתנדבות ארוכת השנים שלך ושל בני משפחתך לעשיית חסד ללא גבולות. עשייה שאיננה מפרידה בין דתי לחילוני, בין יהודי למי שאינו יהודי, פעילות התורמת רבות לא רק לאיכות חייהם של הנזקקים בישראל אלא מהווה מסר מאחד לעם ישראל כולו.

אין לי ספק שפועלך כאיש ציבור אשר הקדיש את מיטב שניו ואת כל עתותיו לפעילות למען הציבור לא יישכח במהרה. הסערה המשפטית שאופפת אותנו כיום לא תוכל לעמעם את עוצמתן והשפעתן של אינספור פעילויות החסד למענן פעלת.

מכיר אני גם את אורח חייך הצנוע שמהווה רף גבוה עבור כל איש ציבור במדינת ישראל.

מקריאתו של פסק הדין ומבלי להתווכח עם הכרעתו של כבוד השופט, ברור לי שהממון שהיווה עילה לתביעה נשאר כולו אך ורק בתוך ארגון הצדק שהקמת.

לצערי הרב, אנחנו מודעים מזה תקופה ממושכת למצבך הבריאותי ואנו נושאים תקווה ותפילה להחלמה מהירה.

לאור האמור לעיל, לא נותר לי אלא להביע תקווה שלמען האמון במערכת המשפט וגם למען ערכינו כחברה, שמילותיי תיפולנה על אוזניים קשובות. שגם אתה תמצא בהן ולו קורטוב של נחמה ותקווה לעתיד טוב יותר לך ולבני ביתך. זאת גם על מנת שנשוב ונהנה כולנו מעשייתך רבת החסד שלא על מנת לקבל שכר.

נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט מאיר שמגר, לימד אותי במספר הזדמנויות שבית המשפט העליון צריך להיות קשוב לרחשי ליבו של הציבור. לא נותר לי אלא לקוות שקשב זה יימצא גם במקרה שלך.

בכבוד ובהערכה,