אלי ישי סירב לענות האם ישולבו נשים במפלגה

אלי ישי הודיע על פרישתו ממפלגת ש"ס ועל יציאתו לדרך חדשה במסגרת מפלגתו החדשה 'מרן'. במהלך מסיבת העיתונאים סירב לענות האם ישולבו נשים במפלגה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/12/14 20:35 כג בכסלו התשעה

אלי ישי סירב לענות האם ישולבו נשים במפלגה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת אלי ישי הודיע הערב (ב') רשמית כי הוא פורש ממפלגת ש"ס, בה היה ב-30 השנים האחרונות, ויציאתו לדרך חדשה באמצעות מפלגת 'מרן'.

במסיבת עיתונאים שקיים במלון רמדה בירושלים אמר ישי "התלבטתי רבות אם ללכת בדרך זו אבל בסוף גדולי ישראל והעם הכריעו את הכף לצאת לדרך חדשה".

"הגעגועים שלי למרן הם עזים וקשים", הוסיף. "אני עוזב מפלגה אבל אני לא עוזב דרך. אין לי ספק שאני מקים מפלגה חדשה בידיים נקיות, ביושרה ובאמונה. אנחנו יוצאים לדרך חדשה, ובעזרת השם נהיה הפתעת הבחירות ונעבור את ה-10 מנדטים".

"העם רוצה סוף סוף לשבור את המחיצות בין דתיים לחילונים, בין אשכנזים לספרדים, יחד שבטי ישראל. העם איתנו כי העם רוצה צדק חברתי ודאגה לעניים, לשכבות החלשות, לפריפריה ולערי הפיתוח".

במהלך מסיבת העיתונאים נשאל ישי האם ישולבו נשים במפלגתו, אך התחמק. כזכור, יותר מוקדם פרסמנו ב'כיפה' הערכה כי אם תקומה תפרוש בסופו של דבר, חברת הכנסת אורית סטרוק לא תוכל להתמודד לכנסת מכיוון שבמפלגת ישי-שטבון לא יוכלו נשים להתמודדד.

לישי הצטרף אתמול בלילה חבר הכנסת יוני שטבון מהבית היהודי, שפרש במפתיע וישובץ במקום גבוה במפלגתו החדשה של ישי. ל'כיפה' אמר שטבון מוקדם יותר היום "אני מצטרף לאלי ישי במפלגה החדשה שהוא יקים. המטרה היא לחבר לראשונה דתיים, מסורתים וחרדים - מפלגה דתית רחבה"

"יש הרבה מאוד ציבורים שרוצים לראות את הציבור הדתי והחרדי מתאחדים וזו הבשורה שלנו. הבשורה שלנו היא לא יוני שטבון או אלי ישי, ואני לא רואה עצמי בהכרח מנהיג את הציבור החרד"לי. יוני שטבון זה לא חרד"ל. הלוואי ויכולתי להגדיר את עצמי. אנחנו הולכים קדימה, ואני הוכחתי במשך שנתיים שאני עומד מאחורי המסרים שלי והציבור מעריך אותם. המטרה היא מפלגה על פי תורת ישראל בגאון", הוסיף שטבון.