אלי ישי מנסה לגייס תמיכה מהרב טאו

לקראת מפלגה חרד"לית? אלי ישי פנה לאחרונה לרב צבי טאו ולרבנים חרד"לים נוספים בניסיון לגייס תמיכה בהקמת מפלגה חדשה וממתין להתפתחויות בפגישת בנט אריאל הערב

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/12/14 15:57 כב בכסלו התשעה

אלי ישי מנסה לגייס תמיכה מהרב טאו
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

מגשש בצד החרד"לי של הציונות הדתית. חבר הכנסת אלי ישי פנה לאחרונה לרב צבי טאו, ראש ישיבת הר המור, לרב דב ליאור, לרב אליקים לבנון ולרב שמואל טל בניסיון לקבל את תמיכתם במפלגה חרד"לית בראשותו ובראשות אורי אריאל, כך מפרסם יאיר אטינגר ב'הארץ'.

במערכת הבחירות האחרונה כזכור תמך הרב טאו באופן בלתי מוצהר בהצבעה של הציונות הדתית במפלגות החרדיות, וישי מקווה כי הרב טאו, והרבנים האחרים, יתמכו בו בהקמת מפלגה חרדית לאומית.

ההערכה כי כי ישי צפוי להודיע לכל המאוחר מחר על פרישתו מהתנועה, וכרגע בין היתר הוא מחכה להתפתחויות בפגישה בין בנט לאריאל הערב. על פי הערכות מקורביו הוא לא יקים לבסוף מפלגה יחד עם אריאל, אך הדברים יכולים עדיין להשתנות.

אתמול פורסם ב'כיפה' כי בשיחות סגורות עם מקורביו, אומר אלי ישי שלא ירוץ עם אריאל, ושהמגעים שמקיים יו"ר ש"ס לשעבר, נועדו לסייע לאריאל במו"מ שלו עם נפתלי בנט במטרה להוציא ממנו מחיר גבוה ככל שניתן בשריונים שהוא דורש לחברי מפלגת תקומה. עם זאת, בימים הקרובים הוא צפוי לקיים שיחות נוספות עם מקורבים ולא מן הנמנע שישנה את דעתו בנושא.

בתוך כך, בישראל היום התפרסם ביום שישי כי שטבון מתכוון לערוק מהבית היהודי לטובת המפלגה החרד"לית החדשה אותה מתכננים להקים ישי ואריאל, ולשמש כצלע השלישית של המפלגה, וכגורם דומיננטי בה.

אריאל ושטבון נועדו ביום חמישי האחרון בבית מלון בירושלים. שטבון, כזכור, היה מתנגד חריף ביותר לבנט בצמתים שונים בעבר, בין היתר הנהיג את המרד נגד בנט בנושא חוקת המפלגה החדשה, וכן הצביע נגד עמדת הבית היהודי בנושא הגיוס. לא ברור האם אכן הייתה פגישה זו בנושא האיחוד בבית היהודי, אך אין ספק שאריאל מחפש אופציות נוספות מעבר לאיחוד בין המפלגות. על פי ישראל היום, מדובר באחת מתוך סדרת פגישות של שני האישים.