אלי ישי יפרוש מש"ס ויקים מפלגה עצמאית

היום בצהריים תתקיים מסיבת עיתונאים, בה צפוי אלי ישי להודיע על פרישה מש"ס והקמת מפלגה חדשה. על פי ההערכות יוני שטבון צפוי להצטרף אליו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/12/14 13:41 כג בכסלו התשעה

אלי ישי יפרוש מש"ס ויקים מפלגה עצמאית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר סיום פגישה בין הרב בעדני והרב מזוז הוכרע כי אלי ישי יקים מפלגה חדשה ויפרוש מש"ס לאחר שלושים שנה. על פי הסיכומים תתקיים מערכת בחירות נקייה ללא השמצות הדדיות. על פי אתר בחדרי חרדים, הרב בעדני אמר לרב מזוז כי הוא לא סומך על ישי ולא מעוניין שימשיך במפלגת ש"ס.

בשבועות האחרונים מקיים ישי פגישות עם בכירים בציונות הדתית ובמגזר החרדי במטרה להקים מפלגה חדשה שתרוץ בבחירות לכנסת. למרות גישושים הדדיים בין אורי אריאל ואלי ישי לחבור יחד להנהגה של המפלגה, כמפלגה חרד"לית, כפי הנראה שני האישים לא ירוצו יחד.

מי שכן ירוץ כפי הנראה עם ישי הוא חבר הכנסת יוני שטבון, שהודיע אתמול על פרישה מהבית היהודי לאחר קדנציה אחת בלבד. שטבון נפגש עם ישי ואף תיווך בינו לבין ראש ישיבת הר המור הרב צבי טאו, ועל פי כל ההערכות הוא יצטרף אליו, כפי הנראה במקום בכיר.

"בשנתיים האחרונות נוכחתי בחשיבות קיומה של מסגרת פוליטית ששומרת על הזהות היהודית וערכי התורה. מסגרת שאינה מפנה עורף לשכבות החלשות ורואה בטיפול בתושבי הפריפריה ערך עליון. מפלגה שתדע לשלב ערכים אלו ולשים אותם כנר לרגליה תהיה בית פוליטי מיטבי בעבורי", אמר אתמול שטבון עם פרישתו מהבית היהודי.