אלי ישי ייפגש עם הרב ליאור כדי ללחוץ את בנט

יו"ר ש"ס ייפגש השבוע עם הרב דב ליאור, מבכירי רבני "הבית היהודי", כדי למנוע מתווה רחב לגיוס חרדים לצה"ל. הרב שמואל אליהו: "אנחנו צריכים להיות עם החרדים במאבק, אבל קודם שיתנצלו על הזלזול בנו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/02/13 16:30 כה בשבט התשעג

אלי ישי ייפגש עם הרב ליאור כדי ללחוץ את בנט
Ira Abramov-cc-by-sa, צילום: Ira Abramov-cc-by-sa

אלי ישי, יו“ר ש“ס, ייפגש השבוע עם הרב דב ליאור, מחשובי רבני ”תקומה“ ורבה של קריית ארבע-חברון, כדי להגיע איתו להסכמה סביב סוגיית גיוס החרדים.

הפגישה בין השניים, שצפוייה להתקיים בלשכתו של הרב ליאור, נועדה להפעיל לחץ על צוות המו“מ של ”הבית היהודי“, דרך הרב ליאור, כדי שהמפלגה לא תסכים למתווה נרחב לגיוס חרדים, כמו זה שמציעה מפלגת ”יש עתיד“ של יאיר לפיד.

("עולם התורה חשוב לנו לא פחות מהחרדים", הרב אליהו. צילום: יחצ)

בתוך כך, הרב שמואל אליהו, רבה של צפת ומי שנחשב אף הוא לרב בכיר המקורב לאנשי ”הבית היהודי“, מפרסם בעלון ראש יהודי כי הוא ”חושב שאנחנו צריכים להיות עם אחינו החרדים במאבק על שיוויון בנטל ולא עם תובעי קלונם, גם מסיבה טקטית וגם מסיבה עניינית, גם כדי לכרות ברית עם אלה שעתידים להיות הרוב במדינה ברבות הימים“. לדעת הרב אליהו, ”אם נהיה איתם במאבקים שלהם, אולי הם יהיו איתנו כשלפיד או נתניהו יחליטו לנסות שוב את ההתנתקות על גבינו“.

גם ברמה העקרונית, טוען הרב אליהו, ”עולם התורה חשוב לנו לא פחות משהוא חשוב להם, אנחנו מחויבים לאותו שולחן ערוך ולאותם אביי ורבא. גם אם הם לא פופולריים בתקשורת, הם אחינו ובשרינו“. עם זאת, הרב אליהו סבור כי ”צריכים למצוא את הגשר“ לפתרון בין החרדים לבין תביעות המפלגות האחרות היושבות לשולחן המו“מ.

על אף עמדתו העקרונית, הרב אליהו כותב במכתבו כי ”הבעיה האמיתית היא הקללות והזלזול שיוצאים מהם כלפינו. אנחנו נבוכים מהבושה שהם ממיטים על עצמם ועל עולם התורה, ואם אחינו החרדים רוצים אותנו איתם במאבקם - הם צריכים לקבל על עצמם תשובה, חרטה על העבר וקבלה על העתיד“.