אלי ישי: יומיים לפני הגשת הרשימות בנט הציע לקחת את תקומה ליחד

יו"ר מפלגת יחד אלי ישי טען בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 כי יומיים לפני הגשת הבחירות בנט פנה אליו והציע לו לקחת את תקומה ליחד. הבית היהודי: לא היה ולא נברא

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/03/15 20:22 טז באדר התשעה

אלי ישי: יומיים לפני הגשת הרשימות בנט הציע לקחת את תקומה ליחד
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם בנט ניסה להעביר את תקומה למפלגת יחד רק יומיים לפני הגשת הרשימות לכנסת? כך טען יו"ר מפלגת יחד אלי ישי בראיון לרינה מצליח בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. לדבריו, “יומיים לפני הגשת הרשימות פנה אלי בנט והציע לי לקחת את תקומה ליחד".

מדובר בטענה מעניינת ביותר, מכיוון שמדובר היה בשבועיים לאחר אישור האיחוד בידי חברי המרכז של תקומה, ורק כיממה לפני שבנט חתם על ההסכם עם תקומה, אותו הסכם אשר הביא מחד לבנט שליטה משמעותית וחסרת תקדים במפלגה המאוחדת, אך מנגד סגר את הגולל על חיבור אפשרי בין מפלגת יחד לתקומה.

במהלך הראיון התייחס אלי ישי גם לסוגיית הקלטה אשר בה נטען שהרב עובדיה אומר לישי שיקים מפלגה חדשה. בתגובה לטענות הללו אמר ישי "יש לי קלטות שאם אפרסם אותם, ש"ס לא תעבור את אחוז החסימה. אם אומר את כל הדברים שיש לי לומר, זו תהיה רעידת אדמה. רק יושבי הבית הקליטו את מרן, הם ניסו להחזיר את דרעי ומרן סירב ואמר להם שלא יבגוד בי. מה שאני עושה עכשיו זה המורשת של מרן".

דברי אלי ישי באשר לבית היהודי מגיעים על רקע מכתב שפרסם ביום שישי נפתלי בנט בדף הפייסבוק שלו בו קרא שלא להצביע למפלגת יחד. "לו היו לנו 4 מנדטים לא הייתי יכול להציב את האולטימטום שהצבתי. אם נהיה קטנים, אוכל למחות, אוכל לצעוק, אוכל להתראיין--אך לא אוכל למנוע את האסון".

"אז עזבו שטויות עכשיו", כתב בנט. "עזבו את פרשת אוחנה. עזבו סיפורי "הר המור". עזבו שאני לייט מדי או דוס מדי. הכל שטויות. הכל יעוף ברוח כאשר דחפורים יעלו על עופרה ועלי, וכאשר יעבירו את קריית ארבע לריבונות פלסטינית. כאשר יחפרו מנהרות טרור מהריסות בית אריה לשוהם, אף אחד לא יתעניין בכך שמינינו רב ראשי ציוני לירושלים ולירוחם, ושלא הצלחנו עם רב ראשי לישראל.

"כאשר יעופו רקטות ממעלה שומרון לנתניה, לא יזכרו שאינני מתייעץ מספיק עם רבנים או שאני מתייעץ אתם יותר מדי. כאשר תראו בחדשות 2 את גדודי החיילים, במדים כהים מיוחדים, הנשלחים להעמיס יהודים מחברון ובקעת הירדן על אוטובוסים, לא תזכרו שאלי ישי רב עם דרעי, ומי יותר נאמן ל"מרן". היינו שם לפני 9 שנים. האסון הבא מתדפק על דלתנו, ואפשר למנוע אותו. זה תלוי בנו.

"אל תחפשו אותנו בקטנות. אף מפלגה לא עונה על 100% מהדרישות של כל בן אדם. שגינו. שגיתי אני. עוד אשגה. ככה זה כשעושים. תמיד כוונותיי אמיתיות. זאת אבטיח. אבל אף אחד אחר לא ידאג לזהות היהודית של מדינת ישראל. אף אחד אחר לא יילחם נגד אסון חלוקת הארץ והעברת ישובים ישראלים לריבונות פלסטינית. אף אחד אחר לא יילחם כאריה כדי למנוע את מנהרות הטרור הבאות. אף אחד אחר לא יילחם נגד העריצות המשפטית שפוגעת אנושות במדינה שלנו".

מהבית היהודי נמסר בתגובה לדברי אלי ישי על בנט ותקומה: "לא היה ולא נברא”.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן