אלי ישי טוען: לא הוצאתי את ההקלטה, זו לא דרכי

הסערה סביב הקלטת של הרב עובדיה: בכנס פעילים בשדרות אמר יו"ר ´העם איתנו´ אלי ישי כי לא הפיץ את הקלטת הרב עובדיה שתקף את אריה דרעי וקרא לו רשע

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/12/14 20:35 ח בטבת התשעה

אלי ישי טוען: לא הוצאתי את ההקלטה, זו לא דרכי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת 'העם איתנו' אלי ישי שבר את השתיקה אודות הקלטת הרב עובדיה יוסף, בה כינה הרב את אריה דרעי רשע. בכנס פעילים בשדרות אמר ישי כי לא הוא הפיץ את הקלטת, מכיוון שזוהי לא דרכו.

"בכל שנותיי כשליח ציבור ובייחוד בשנים הקשות האחרונות, עברתי רגעים לא פשוטים. כל אדם אחרי במקומי היה זועק את אשר על לבו ולו רק כדי להגן על הקרובים אליו, אבל אני בחרתי לשתוק. לנהוג באחריות, בכבוד ובדרך ארץ".

"זו דרכי", הוסיף ישי. "אני מאמין שכך צריך לנהוג. כך לימד אותי מרן עליו השלום. צריך לחרוק שיניים שלנגד עיניי טובת העם. המטרה ברורה, לעשות כל שביכולתי למען הציבור, באהבה גדולה למען עם ישראל".

כזכור, ביום ראשון בערב נחשפה הקלטה של הרב עובדיה יוסף שנערכה בשנת 2008 לקראת סיום הקלון של דרעי. בהקלטה נשאל הרב עובדיה על ידי בנו האם הוא רוצה להחזיר את דרעי בקיץ, והשיב בשלילה.

"30-40 אחוז (מהמצביעים) יברחו לנו. למה? כי שפטו אותו בבית המשפט. למה לקחת מישהו גנב? למה לקחת מקבל שוחד? 30-40 אחוז לא יישארו, אז יברחו לנו. למה? למה נעשה כך? על ישי אין לאף אחד שום דבר" נראה הרב אומר בחריפות בסרטון.

בקטעי הקלטות נוספים שפורסמו הערב נשמעו התבטאויות נוספות על דרעי. "אני יודע מהניסיון שעבר, הוא (דרעי) עצמאי מדי. זה לא רשע?", אמר לבנו. "עד עכשיו אני סובל בשביל צ'יקוטאי שהוא (דרעי) הוציא אותו והכניס את טולדנו. הוא (דרעי) עשה את זה. אמא שלך בכתה בדמעות שליש. היו שנתיים-שלוש עובד, הביא להם ספרי תורה, הביא להם הכל ואחר כך בא (דרעי) ברגע האחרון, הוציא אותם בשביל טולדנו. זה לא רשע? אמרתי לו, כמה פעמים דיברתי איתו, לא רצה לשמוע".

"הוא עצמאי. כשהוא עצמאי... קח לך מפלגה אחרת, תעשה תנועה אחרת. מה אכפת לי? שיעשה תנועה אחרת. הוא עודד את כדורי שיעשה מפלגה אחרת. מה יצא לו? 5,000 (קולות) אפילו (אחוז) חסימה לא עבר. אז גם הוא לא יעבור. יעבור - יעבור. מה אנחנו רוצים ממנו? מה רוצה ממני? אני לא יכול לבגוד באלי ישי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן