אלי ישי: הופעלה נגדנו מערכת מכוונת של זיופים

יו"ר יחד אלי ישי, טען כי בידיהם הוכחות לאלפי זיופים ולמערכת מכוונת של זיופים שהופעלה נגד המפלגה שהייתה על סף אחוז החסימה אך לא הצליחה לעבור אותו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/03/15 13:02 כח באדר התשעה

אלי ישי: הופעלה נגדנו מערכת מכוונת של זיופים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"הופעלה נגדנו מערכת מכוונת של זיופים ברמה גבוהה ביותר של מאות ואלפים. יש לנו הוכחות ואנחנו בודקים אפשרות לעתור לבית המשפט", אמר יו"ר יחד, אלי ישי בהתבטאות ראשונה אחרי היוודע התוצאות הסופיות שמשאירות את המפלגה באופן סופי מחוץ לכנסת ה-20.

ישי, שערך היום (ה') בצהריים מסיבת עיתונאים במלון פרימה פארק בירושלים, טען כי "דבר כזה לא פגשתי בכל חיי הפוליטיים. אם אכן זה מה שקרה, אז נעתור ונעמוד על האמת, ואם בסוף זו תהיה התוצאה - נעמוד כולנו ונאמר שאנחנו מפסידים בכבוד. אני סומך על רשויות החוק. אלה כוונות מאורגנות של אישים כאלה ואחרים שפעלו ברמת זיופים גבוהה מאוד. היו הרבה מאוד מצביעים שקולם לא נשמע או שלא יכלו להצביע".

לטענת גורמים במפלגה נאמר למצביעים במקומות שונים שש"ס התאחדה עם יחד ולכן אין בקלפי את פתקי המפלגה ועליהם להצביע ש"ס כי זה אותו הדבר. כמו כן, טענו שפתקים רבים נפסלו על ידי פעילי ש"ס במהלך ספירת הקולות ומאחורי הפרגוד על ידי ניקובם בסיכה.

ישי שהיה ב-19 השנים האחרונות ח"כ ולראשונה מוצא את עצמו מחוץ לחיים הפוליטיים, אמר כי אינו פורש מהחיים הפוליטיים. "אני חזק. אני לא מסוג הפוליטיקאים שאומר 'עכשיו אני הולך לעשות לביתי'. אמשיך למען עם ישראל. זכיתי לשרת ציבור ואני רואה בזה זכות עצומה וגדולה. אמשיך בכל כוחי".

ישי הצהיר כי הוא אינו מתחרט על המהלך של הפרישה מש"ס והקמת יחד, "אני שמח על המהלך שלי, שהיה חשוב מאוד. עם פלסטר בפה אי אפשר לעבוד ואני איש ימין ולא איש שמאל. אין בי שום חרטה שאני כבר לא בש"ס. יש בי אהבה גדולה למצביעי ש"ס. אני עושה הפרדה מוחלטת בינם לבין מי שעומד בראש".

ישי, שמפלגתו קיבלה בבחירות 125 אלף קולות ו-2.97% - מעט פחות מאחוז החסימה שעמד על 3.25% הצהיר כי "אם ש"ס לא הייתה מנהלת מאבק כל כך מזוהם - העיקר שלא נעבור את אחוז החסימה - אז הכוח החרדי היום היה עוד ארבעה-חמישה מנדטים. אני לא מכיר עוד מפלגה שקמה שלושה חודשים לפני הבחירות והגיעה לכזה הישג".

ישי האשים עוד כי "מי שריסק את הגוש החרדי היו ש"ס ויהדות התורה אשר הצטיינו בירי פנים מגזרי יצרי מאוד וחסר מעצורים. בידן שלהן ריסקו את הגוש החרדים בלפחות חמישה מנדטים, ועל כך יתנו את הדין בפני הציבור".

באשר לאריה דרעי, אמר ישי: "מרן זצ"ל, כבר לפני מספר שנים וכפי שכולנו ראינו, אמר שאם יחזור להנהגת ש"ס יאבד לה כשלושים וארבעים אחוזי תמיכה. והוא אשר קרה באמת. דרעי איבד 30-40% מתמיכת ש"ס. דברי מרן לא חזרו ריקם.

למזלו של ישי ניצח נתניהו בקלות והוא לא הושפע מאובדן 125 אלף קולות הימין, במקרה והתוצאה הייתה שונה היה סופג ישי מלבד לעג גם זעם בלתי נשלט של המחנה הימני שהיה מאשים אותו באבדן השלטון ומסירתו לידי השמאל.