אלי ישי בשיחות סגורות: לא אחבור לאורי אריאל

ל´כיפה´ נודע כי למרות המגעים להקמת מפלגה בראשות אלי ישי ואורי אריאל, ישי אמר בשיחות סגורות כי לא ירוץ במסגרת שכזו. עם זאת, הוא צפוי לקיים הערב (מוצ"ש) התייעצויות נוספות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/12/14 19:09 כא בכסלו התשעה

אלי ישי בשיחות סגורות: לא אחבור לאורי אריאל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הדרמה בהתפצלות של שר הבינוי אורי אריאל נמשכת. ל'כיפה' נודע כי בשיחות סגורות עם מקורביו, אומר אלי ישי שלא ירוץ עם אריאל, ושהמגעים שמקיים יו"ר ש"ס לשעבר, נועדו לסייע לאריאל במו"מ שלו עם נפתלי בנט במטרה להוציא ממנו מחיר גבוה ככל שניתן בשריונים שהוא דורש לחברי מפלגת תקומה. עם זאת, הערב (מוצאי שבת) הוא צפוי לקיים שיחות נוספות עם מקורבים ולא מן הנמנע שישנה את דעתו בנושא.

בשיחות סגורות שקיים ישי ביום שישי האחרון הסביר ישי למקורביו כי הוא אינו יכול לרוץ עם אורי אריאל לאחר שהרב עובדיה יוסף כינה אותו 'בית של גויים'. "אורי היה בממשלה שהפלתה את החרדים, תמכה בחוק הגיור ובחוק הגיוס" הסביר ישי למקורביו "ואין לי יכולת ופנים מול הציבור החרדי לרוץ איתו יחד".

אחת הסיבות הנוספות שעלו בשיחות שערך ישי, הוא חוסר הגיבוי שקיבל ישי בפגישה שערך עם מנהיג הפלג החרדי אשכנזי הרב אהרן לייב שטיינמן איתו נפגש ביום שישי.

לדברי גורם המקורב לישי, אחת הסיבות למגעים שהוא ממשיך לנהל עם אורי אריאל הייתה כדי לקבל מחיר טוב מאריה דרעי אולם בימים האחרונים התחדדה ההבנה שלא ניתן לפעול באותה מפלגה יחד ולכן כעת הוא פשוט מעמיד פנים לטובת אורי אריאל כדי שיוכל לקבל מחיר טוב מול נפתלי בנט במגעים שהוא מקיים איתו".

למרות דברים אלו, ייתכן כי ישי יחליט ברגע האחרון לבצע מהלך שונה, ובין היתר הוא קיבל בימים האחרונים פנייה מעניינת בנוגע לריצה יחד מפלגת 'בני תורה' בראשות הרב שמואל אויערבך שפרשה מיהדות התורה ומעוניינת לרוץ יחד עם אלי ישי, אולם בשלב זה לא ברור מה הוא יעשה.