אלי ישי: אנחנו מנהלים מו"מ עם אורי אריאל

ישי חשף כי הוא מנהל משא ומתן עם אורי אריאל לקראת הצטרפות למפלגה החדשה שלו. לדבריו, "אני יצאתי לדרך החדשה ללא שום קשר, במקביל להחלטה הזאת אנחנו מנהלים משא ומתן ומה שיוחלט יוחלט"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/12/14 11:30 כד בכסלו התשעה

אלי ישי: אנחנו מנהלים מו"מ עם אורי אריאל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אלי ישי מנהל משא ומתן עם אורי אריאל לגבי הצטרפות למפלגתו החדשה, כך חשף חבר הכנסת ישי בראיון ברדיו 'קול ברמה'. לדבריו, "אני יצאתי לדרך החדשה ללא שום קשר, במקביל להחלטה הזאת אנחנו מנהלים משא ומתן ומה שיוחלט יוחלט. אנחנו בכל מקרה יוצאים לדרך החדשה והטובה".

מדובר בפעם הראשונה בה ישי מודה שהוא נמצא במשא ומתן מול אריאל באופן רשמי, כשבאיחוד הלאומי עדיין מכחישים את המגעים בתוקף. "עכשיו יש מו"מ, תוך כדי השיחה איתך אני אמור לקבל עדכונים. אשמח לעדכן את עם ישראל ברגע שיהיו לי עדכונים נוספים", אמר ישי.

ישי התייחס לשאלה האם הוא קורע את הציבור הספרדי לחלקים, בפרישתו מש"ס, והבהיר, "אני לא קורע את הציבור הספרדי, אנשים רוצים בית ופלטפורמה שיוכלו להצביע עבורה ורק כך נוכל להרחיב ולהגדיל את הבית - למען עולם התורה, למען בני הישיבות, למען החוקים האנטי דתיים. לא רק שאני לא קורע את הציבור הזה, אני פונה לקהלים חדשים, קהלים נוספים, קהלים גדולים מאד".

"המהלך בסופו של דבר יאחד את הציבור הספרדי וציבורים נוספים בעם ישראל. אני חושב שצריך ללמוד מהעבר. גם בעבר היו מלחמות והיו מאבקים בין דגל לאגודה, ובסוף פעלו ועובדים ביחד. אני פונה לכולם. אני מתכוון ללכת בדרכו של מרן, אני מתכוון לפנות לקהלים נוספים רבים.רבבות ורבבות ואולי גם מאות אלפי אנשים של אנשים שרוצים דרך ובית ופלטפורמה שיוכלו להצביע עבורה ורק כך נוכל להרחיב את הבית ולהגדיל את הבית".

"אני קורא לכל הציבור היקר ויש לי אהבה עצומה לכלל ישראל. אני רוצה שלום, אהבה, אחווה, רעות ואחדות ולכן כל אחד ואחד שיעשה מה שרבותיו אומרים לו. לא ללכת לאלימות, זו לא דרכה של תורה, זו לא דרכו של מרן, לכן רבותי אנחנו הולכים להגדיל את הפוטנציאל שלנו, למקסם קולות ומנדטים למען עולם התורה. הרי בסופו של דבר אנחנו נמשיך תחת דעת תורה, באותה דרך של מרן, רק נוסיף מנדטים נוספים ורבים בפלטפורמה אחרת וכולנו ביחד נפעל למען עולם התורה, למען בני הישיבות, למען החוקים האנטי דתיים שעלו לאחרונה", אמר.

ישי נשאל מדוע הוא עשה את הצעד הדרמטי שבעזיבת ש"ס לאחר שלושים שנה, וענה: "האמת היא שבתקופה האחרונה היו לי לבטים קשים. וקיבלתי החלטה לקום, לפרוש ולקחת פסק זמן ולעזוב את העיסוק הפוליטי, להמשיך את העבודה הציבורית במסגרות אחרות ולאו דווקא במסגרת פוליטית. גם המשפחה, האישה וגם החתנים, כולם לחצו וביקשו זאת אחרי כל כך הרבה שנים. לב שנים של עבודה ציבורית מבוקר עד ערב. לא רואה בית, לא רואה אישה, לא רואה ילדים. כל כולי לכלל ישראל באהבה ישראל באהבה עצומה. אני רואה בזה זכות גדולה מאד והתייעצתי עם רבותי, רבנים חשובים, בראשם ראש ישיבת כסא רחמים, מרן הרב מאיר מזוז. עוד רבנים. אמרתי את אשר על ליבי ואמרתי להם את החלטתי. הם האיצו בי ואמרו לי חד משמעית שאסור לי לעשות זאת.

"במהלך השבעות והחודשים האחרונים במיוחד ביקשתי לעזוב את הכל כי חשבתי שנכון לי לקחת פסק זמן. זה מה שאני רציתי וביקשתי לנפשי ולמשפחתי אבל זה היה ניסיון גדול מאד לשמוע לדעת תורה וללכת למהלך שהוא לא פשוט, שהוא באמת לא קל לי. לקרוע את הציבור, זה תלוי אך ורק בנו. זה תלוי במנהיגים, בהנהגה, בציבור ואני קורא לכולם, ממש לכולם, אחי ורעיי, בואו נלך יחד למען עם ישראל, הגם שכל אחד הולך בפלטפורמה שונה", אמר.

ישי נשאל האם הוא הולך לשבץ אישה ברשימה וענה: "כל דבר אני אעשה עם דעת תורה, אני צריך לשבת הרבה שעות עם הרבנים, אנחנו לא פוסלים אף אחד אבל דעת תורה תכריע בכל נושא ועניין - גם בדבר הזה".

ומה לגבי שם המפלגה? "השם מרן הוא בהחלט שם שנמצא בבדיקה, בסוף יחליט רשם המפלגות. אנחנו נגיש בפניו את כל השמות. מרן, שזה שם שהוא עטרת ראשנו עליו השלום. "אחדות", "יחד", בס"ד", יש מספר אופציות ורעיונות שאנחנו בודקים ובוחנים ונקבל החלטות בימים הקרובים".