אלי ישי: אין לנו כסף לשלם כרגע לפעילים

במכתב לפעילי מפלגת יחד, הודיע אלי ישי כי לאור תוצאות הבחירות והחובות הגדולים אליהם נקלעה המפלגה הוא אינו יכול לשלם כרגע את משכורתם של הפעילים. "מתנצלים על העיכוב ועושים כל אשר לאל ידינו לעמוד בהתחייבות"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/03/15 09:50 ד בניסן התשעה

אלי ישי: אין לנו כסף לשלם כרגע לפעילים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת 'יחד', ח"כ אלי ישי, פירסם אתמול מכתב לפעילי מפלגתו, בו הוא מודיע להם כי בעקבות החובות שלקח במערכת הבחירות והעובדה שהמפלגה לא עברה את אחוז החסימה ונותרה ללא מימון המפלגות הוא כרגע אינו יכול לשלם להם את משכורתם.

ישי ממשיך במהלך בו הוא נוקט בימים האחרונים וטוען, כי נעשו זיופים סיטונאים שמנעו ממנו את הכניסה לכנסת: "אני מכיר את התחושה, לאחר עבודה כה מאומצת וקשה, לילות ללא שינה, הקמת מטות וניהולם, עבודה סביב השעון בפעולות שכנוע, בתליית שלטים, בהמרצת בוחרים אל הקלפיות, ואז לגלות שגנבו לנו את הבחירות".

לטענת ישי למרות ההפסד דרכה של 'יחד' ניצחה: "ניצחנו כי 125,000 איש סברו שיש דרך אחרת ועוד אלפים ורבבות שרצו אבל מנעו בעדם. ניצחנו באחדות היסטורית בין המגזר החרדי לציבור הדתי-לאומי. ניצחנו בכך שפרצנו את הגדרות ואיחדנו תחת מפלגה דתית אחת קהלים רחבים ספרדים ואשכנזים, דתיים וחילונים. ניצחנו, כי אנחנו כאן כדי להישאר".

ישי התייחס לכך שמפלגתו לא עברה לבסוף את אחוז החסימה ונותרה מחוץ לכנסת ה-20 וכתב: "ההשתתפות שלנו בבחירות הייתה מתוך הערכה בדוקה ומפוכחת ש'יחד' תיכנס לכנסת. בשם הערכה זו לקחנו על עצמנו הלוואות כולל ערבויות אישיות בכדי לאפשר למערכת כולה לפעול. ההנחה הייתה שנכסה את ההוצאות מתקציבים אשר יגיעו למפלגה לאחר הבחירות. לצערנו, ב-48 שעות האחרונות לבחירות ארעה תפנית שאפילו גדולי המומחים לא צפו, כולל מעשי תרמית חמורים שפגעו בנו קשות".

במפלגה הודיעו כבר לאחר הבחירות כי הם מתעתדים לערער על תוצאות הבחירות ולנסות להוכיח כי נעשו זיופים בכל הנוגע לספירת הקולות ולפסילה מכוונת של פתקים על ידי פעילי ש"ס.

יו"ר 'יחד' התייחס לטענות הפעילים שהמשכורת שלהם לא התקבלה והסביר כי כרגע לאור התוצאה שהשאירה את המפלגה בחוב גדול מאד אין צפי מתי יקבלו את שכרם. "אנו ממשיכים לפעול בכל הכוח לכסות את הגרעון על מנת שנוכל לעמוד בהתחייבות כלפיכם. אנו מתנצלים על העיכוב ועושים כל אשר לאל ידינו לעמוד בהתחייבות. כמובן שנעדכן אתכם בהתפתחויות", כותב ישי.

"בכל מקרה יש שכר לפעולתכם" מוסיף ישי ומצהיר כי ימשיך בפעילות ציבורית אף מחוץ לכנסת, "אנחנו נשמור על קשר עמכם ועם הבוחרים ונקיים בכל עיר שיעורי תורה, נקרב הלבבות, נקשיב ונסייע לחלשים ונוכיח שלאחדות יש כח, הן מתוך הכנסת והן מחוצה לה".

ישי סיים את מכתבו וכתב: "אשתדל אי"ה לעמוד לימינכם בכל הכלים העומדים לרשותנו. חיזקו ואמצו, אל ירך לבבכם, כי היום הזה נעשינו לתנועה, יחד שבטי ישראל".

היום בערב מתכננים ב'יחד' הפגנה גדולה ליד ביתו של ישי בשכונת הר נוף תחת הכותרת "יוצאים לרחובות, במרמה לא ישתיקו אותנו". לטענת המארגנים נשמעו מאות עדויות על זיופים בבחירות "הם זייפו את הבחירות, לא נשכח לא נסלח" קוראים המארגנים. מניתוח נתוני הפתקים הפסולים בקרב הקלפיות באזורים החרדיים נמצא כי במערכת הבחירות הנוכחית היו פי 6 יותר פתקים פסולים מאשר במערכת הבחירות הקודמת. נתונים אלו לדברי אנשי 'יחד' מלמדים כי נעשו פסילות מכוונות לפתקי קץ במטרה למנוע מהמפלגה להיכנס לכנסת.