אליעז כהן לבוגרי "אור עציון": לשכנע את הרב דרוקמן נגד הרב אלון

המשורר אליעז כהן, בוגר "אור עציון", טוען כי הרב דרוקמן תומך ברב אלון מפני שהוא "לא מעלה על דעתו שרב מסוגל למעשים נפשעים כאלו". הוא קרא לחבריו בוגרי הישיבה לפנות ולשכנע את הרב דרוקמן להחליט אחרת

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/12/13 13:05 כ בטבת התשעד

אליעז כהן לבוגרי "אור עציון": לשכנע את הרב דרוקמן נגד הרב אלון
יחצ, צילום: יחצ

אליעז כהן, המשורר חבר ”משיב הרוח“ ובוגר ישיבת ”אור עציון“, קורא היום (ב‘) לחבריו, בוגרי הישיבה, לפנות ולשכנע את הרב חיים דרוקמן לשנות את החלטתו ולא לאפשר לרב מוטי אלון, שהורשע בעבירות מין, להעביר שיעורים בישיבה.

”כרבים מבין תלמידי הישיבה ורבניה, גם אני מתהלך נבוך ומשתומם לאור החיבוק החם-והממושך-מדיי שמעניק הרב לתלמידו האהוב הרב מוטי אלון, גם לאחר שזה הורשע ונגזר דינו בבית המשפט“, כתב כהן בעמוד הפייסבוק שלו, ”בפראפרזה על דברי הרב קוק שגם אותם למדנו מרבנו, בל ניתן לאהבה העצומה שאנו אוהבים אותו מלסמא את עינינו מלבקר את מומיו: מורנו הרב דרוקמן מתגלה כמכחישן-סדרתי כלפי עברייני מין שהם במקרה גם רבנים“.

כהן ציין כי עוד בראשית שנות ה-90, אז התפוצצה פרשת ”הרב פרדס“ שהורשע במעשים דומים, כינס הרב דרוקמן את התלמידים בביתו ומסר שיעור להגנת הרב. ”כמי שהיה שם, האמנתי לו אז ואני מאמין לו עתה: הרב דרוקמן באמת לא העלה על דעתו כי ייתכנו מעשים נפשעים שכאלו ע"י רב מכהן-בקודש“, אמר היום כהן, ”אחר-כך חזר הדפוס, ביתר-שאת ובתוצאות מחרידות, עם פרשת הרב קופולוביץ' ונתיב-מאיר“.

בשנתיים האחרונות מוביל הרב דרוקמן את קו ההגנה של הרב אלון וכהן, טוען היום, כי הוא היה מצפה ”שמי שנכווה ברותחין ייזהר בצוננין“, אך ”כנראה שמערכת ההכחשה אצל רבנו עמוקה מדיי, ועוד נראה שאין מספיק אנשים נבונים וחזקים דיים בסביבתו כדי להצילו מן הנפילות הנוראיות הללו“.

”רבים (גם מקרב חברים, בוגרי הישיבה) שואלים אותי בשנה האחרונה: מה קורה עם הרב דרוקמן? איך הוא עושה דבר כזה?“, כותב כהן, ומנסה להסביר כי הוא ”בטוח שמה שעובר בתוך נפשו של הרב הוא שהנה, גם תלמידי הרב מוטי יוקד באהבה שכזו. לא עולה בנפשו ובתודעתו כי ייתכן, ייתכן, שאצל נפש אחרת נחצה, אולי כבר מזמן, "הקו הדקיק שבלבי, שמפריד בין טוב לרע" (כלשון-הזהב של המשוררת זלדה). לא עולה על דעתו שלצד החום והתמיכה שיקדו מהרב מוטי כלפי אלפי תלמידיו היו-גם-היו מעשים שנעשו בחושך“.

כהן קרא לחבריו, תלמידי הישיבה בעבר ובהווה: ”לנסות להאיר את עיני מורנו, לכבוד תורה וכבוד שמיים שמתחללים ברבים, לכבוד הבריות, ערך אהבת האדם והתלמידים שמבוזה כאן בלא-יודעין. לכבוד האמת, ודמעת העשוקים, שמושלכות לארץ“.