אלימות השוטרים נגד יאיר שרקי: התיק נסגר מחוסר אשמה

כתב חדשות ערוץ 2 לענייני דתות, יאיר שרקי, הוכה בשנה שעברה באלימות על ידי שוטרים כאשר סיקר הפגנה בירושלים, השבוע הודיעה לו המשטרה לתדהמתו כי התיק נסגר מחוסר אשמה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/12/14 10:04 ג בטבת התשעה

אלימות השוטרים נגד יאיר שרקי: התיק נסגר מחוסר אשמה
אהרון והבו, צילום: אהרון והבו

במהלך הפגנת חרדים ברחוב בר אילן בירושלים היכו שוטרים את כתב גל"צ דאז, וערוץ 2 כיום, יאיר שרקי. שנה לאחר מכן, הודיעו לו אתמול כי התיק יסגר מחוסר אשמה, לא פחות. "עם סיום החקירה ולאחר שבחנו את חומר הראיות ואת מכלול הנסיבות הרלוונטיות לתיק זה החלטנו לסגור את התיק מחוסר אשמה", נכתב בהודעת המשטרה.

שרקי שהיה אז כאמור בתפקיד כתב גל"צ סיקר הפגנת חרדים בצומת הרחובות שמואל הנביא-בר אילן בירושלים במחאה על חוסר הטיפול המספיק לדעתם בקברו של הרב עובדיה יוסף. שרקי הגיע למקום עם אחותו ועמד בקרבת מקום, השוטרים שפינו את המפגינים שניסו לחסום את הכביש פעלו באלימות קשה והיכו את שרקי למרות זעקותיו וזעקות אחותו כי הוא עיתונאי.

האירוע תועד וצולם כך שטענת המשטרה על חוסר אשמה נראית מגוחכת. "כשקיבלתי היום את המכתב הזה ממח"ש, שמודיע על סגירת החקירה מחוסר אשמה (!) הסתכלתי שוב בתמונות ולא הצלחתי להבין מה עוד צריך כדי ששוטרים אלימים יועמדו כאן לדין", קבל שרקי בפוסט שהעלה בפייסבוק.

בזמנו האירוע עורר הדים רבים וחבריו של שרקי לתקשורת פרסמו את התמונות והביעו את מחאתם. "אם זה מה שקורה בתיק שעוד זכה לפרסום כלשהו, תארו לכם באיזו קלות זה קורה בעוד 93% מהתיקים שנסגרים כל שנה, רובם אפילו בלי חקירה", הוסיף שרקי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן