"אלו שחושבים שעכשיו הזמן המתאים להתנגד לשירות נשים בצבא מחללים שם שמיים"

הרב נתנאל אלישיב, ר"מ במכינת עלי, יוצא נגד אנשים התוקפים את שירותה הצבאי של תמר אריאל, על רקע מותה באסון בהימלאיה ואומר "זה לא הזמן לעסוק באידיאולוגיה ובמאבקים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/10/14 08:42 כה בתשרי התשעה

"אלו שחושבים שעכשיו הזמן המתאים להתנגד לשירות נשים בצבא מחללים שם שמיים"
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

"אנשים שמחליטים להסביר עכשיו לכל עם ישראל שהם מתנגדים לשירות צבאי של נשים ולטיולים בחו"ל בעוד תמר אריאל עדיין לא הובאה למנוחות מחללים שם שמיים, שהוא איסור חמור יותר מלטייל בנפאל", כך אומר הרב נתנאל אלישיב, ר"מ במכינת בני דוד בעלי בהתייחסו לתגובות שעלו בימים האחרונים בעקבות מותה של הנווטת הדתייה הראשונה, תמר אריאל, באסון מפולת השלגים בהימלאיה.

"תמר, ששירתה כנווטת קרב בטייסת מבצעית, נהרגה במוות נוראי בגיל 25. היא עדיין לא הובאה למנוחות. משפחתה וחבריה אבלים ודואבים, ולמרות זאת יש כמה אנשים דתיים שחושבים שעכשיו זה הזמן המתאים להסביר לכל עם ישראל שהם מתנגדים לשירות צבאי של נשים ולטיולים בחו"ל. חלקם, בחוצפה ובעזות מצח, גם מביעים זלזול במה שעשתה בצבא וביכולתה המקצועית, כתב הרב אלישיב בדף הפייסבוק שלו.

לדברי הרב אלישיב, "מי שמנמק אסונות שאירעו לזולתו בנימוקים דתיים עובר על איסור תורה של אונאת דברים. כמובן שמי שעושה זאת בפרהסייה גם מחלל שם שמיים, שהוא איסור חמור יותר אפילו מלטייל בנפאל".

"אין ספק שתמר הייתה בחורה משכמה ומעלה, אשר בחרה ללכת למסלול קשה מאין כמותו לאחר שהשלימה שנתיים של שירות לאומי", ממשיך הרב אלישיב וכותב. "לא הכרתי אותה באופן אישי, אבל ראיתי אותה כמה פעמים, צועדת בחצאית ארוכה במגרש המסדרים בטקסי סיום של קורס טיס שהשתתפתי בהם. אני מכיר טייסים שהכירו אותה מקרוב, ובפיהם רק שבחיםלמידותיה הטובות ולמקצועיות שלה בתור נווטת קרב".

"מי שחושב שמעבירים בחורה קורס טיס ומושיבים אותה במטוס קרב רק בגלל שהיא בת דתייה הוא אוויל שאינו יודע דבר וחצי דבר על חיל האוויר הישראלי. מי שאינו יודע להוקיר טובה לבחורה הזאת אשר נבחרה כמצטיינת בטייסת שלה לאור פעילותה במהלך 'צוק איתן' הוא כפוי טובה. מי שחושב ששעת אסון היא הזמן לסגור את החשבון עם אנשים שבחרו שלא ללכת בתלם - הוא ראוי לגינוי", כותב הרב.

"יש יותר מדי אנשים דתיים (וגם לא דתיים) שאינם מסוגלים להפריד בין נושאים אידיאולוגיים לבין מבטם על הזולת, אנשים שעסוקים רק בתיוג בני אדם ובקיטלוגם, אנשים שהכול אצלם הוא שחור ולבן, גם בני אדם. אלו האנשים שמנצלים אסונות כדי לקדם את האידיאולוגיה הנכונה בעיניהם.

"אידיאולוגיה זה דבר טוב ונחוץ, גם מאבק עליה הוא דבר טוב ונחוץ. אבל כשקורה אסון כזה, זה לא הזמן לעסוק באידיאולוגיה ובמאבקים, אלא זה הזמן לדרך ארץ, לאנושיות ולעין טובה. בלעדיהם, עדיף לזרוק את האידיאולוגיה לפח", מסכם הרב אלישיב.