אלו הם עשרת נציגי הרבנים הראשיים בגוף הבוחר

הרב הראשי עמאר העביר את שמותיהם של עשרת הרבנים אשר יכהנו מטעם הרבנות הראשית בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים. בין הרבנים: הרב צפניה דרורי, הרב פרופ‘ אליאב שוחטמן והרב משה קליין

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/06/13 10:00 יט בתמוז התשעג

אלו הם עשרת נציגי הרבנים הראשיים בגוף הבוחר
עידן סבאח, צילום: עידן סבאח

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, העביר היום (ה‘) את שמותיהם של עשרת הרבנים אשר יכהנו מטעמו ומטעם הרב יונה מצגר כחברים בגוף הבוחר.

לכל רב ראשי ישנם חמישה מועמדים אותם הוא יכול למנות לאסיפה. מאחר והרב מצגר נתון תחת חקירה והיות והוא השעה את עצמו, הרב עמאר קיבל את האחריות למנות עשרה מועמדים מטעם שני הרבנים הראשיים לישראל. ביום ראשון צפויה הממשלה לאשר את הרשימה.

הרב עמאר החליט למנות לתפקיד את הרב צפניה דרורי, רבה של קריית שמונה, איש הציונות הדתית וראש הישיבה בעיר. כמו כן החליט הרב למנות את הרב פרופ‘ אליאב שוחטמן, אף הוא מהציונות הדתית ופרופסור למשפטים המלמד גם במכללת ”שערי משפט“. עוד מינה הרב עמאר את הרב משה קליין, רב בית החולים הדסה, מרבני ”צהר“ ואנשי הציונות הדתית.

כמו כן מונו הרב יהודה בלוי, הרב משה גלבשטין, הרב פנחס לוי, הרב שמעון אליטוב, הרב משה ברנשטיין, הרב יאיר אלימלך טורנהיים והרב רפאל מנת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן