אלוף פיקוד מרכז חתם על צווים מנהליים לשני קטינים

אלוף פיקוד מרכז,רוני נומה חתם לאחרונה על צווי הגבלה מנהליים לשני קטינים בני 14 ו-17 תושבי בנימין וירושלים.חוננו: "היד של אלוף הפיקוד קלה על ההדק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/16 12:51 כ בכסלו התשעז

אלוף פיקוד מרכז חתם על צווים מנהליים לשני קטינים
איתן אלחדז/TPS (ארכיון), צילום: איתן אלחדז/TPS (ארכיון)

שני צווים מנהליים לקטינים יהודים

אלוף פיקוד המרכז חתם בימים האחרונים על שני צווי הגבלה מנהליים לצעירים יהודים. שני קטינים יהודים תושבי בנימין וירושלים קיבלו בימים האחרונים צווי הגבלה מנהליים החתומים בידי אלוף פיקוד המרכז רוני נומה.

על אחד הצעירים נאסר להיכנס ליהודה ושומרון לחצי שנה, ואילו על הצעיר השני נאסר לשהות ביהודה ושומרון לחצי שנה למעט ישוב מגוריו, הוא נדרש לשהות במעצר בית לילי למשך שלושה חודשים, ונאסר עליו ליצור קשר עם 25 אנשים.

השניים, שנעצרו לאחרונה בחשד למעורבות בעימות עם ערבים והכחישו את המיוחס להם, הוזמנו לחקירה ובמהלכה קיבלו את הצווים.

יש לציין כי מלבד כותרת כללית לפיה על פי מידע מודיעיני נשקף סיכון בטחוני מהשניים, הצו יוצא ללא ראיות וללא משפט, וניתן בהמלצת המחלקה היהודית בשב"כ. בארגון חוננו מדגישים כי לאחרונה ביטל נשיא בית הדין הצבאי לערעורים אל"מ נתנאל בנישו, צו הרחקה מנהלי שניתן לתושב השומרון.

(צילום: חוננו)

השופט בנישו, קיבל את טענותיו של עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו אשר ייצג את התושב ועתר נגד הצו, וקבע כי אין ראיות מנהליות המצדיקות צעד דרקוני זה, וכי מהמידע שהוצג לו עולה כי התושב לא דוגל באלימות כאידיאולוגיה, מעורב בעיקר בפעילות מחאה לגיטימית, וכי גם אם בעבר הרחוק נטען שהיה מעורב במספר אירועים אלימים, הרי שהם אינם לא בתדירות וברף שמצדיק צו מנהלי.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו אמר בתגובה להוצאת הצווים: "החלטות בית הדין הצבאי לערעורים שביטלו לאחרונה צו מנהלי ומעצר בית לילי, לימדו אותנו כי ידו של אלוף הפיקוד קלה על הדק הצווים המנהליים והגבלותיהם הדרקוניות. לצערנו באופן שיטתי בוחרים בשב"כ ובפיקוד מרכז לעקוף את סדר הדין הפלילי הנהוג במדינה דמוקרטית, ולהטיל מגבלות קשות על צעירים שלא הוצגה נגדם ראיה לכך שעברו עבירה כלשהיא".