אלוף במיל': "לבטל את משפטו של אזריה"

"הירי היה מוצדק מאין כמוהו" כך מעיד האלוף במילואים, דני ביטון, שקורא לבטל את משפטו של החייל היורה, אלאור אזריה. לטענתו: "זירת הפיגוע נוהלה ברשלנות. החייל פעל מעל המצופה ממנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/09/16 08:48 טז באלול התשעו

אלוף במיל': "לבטל את משפטו של אזריה"
flash90, צילום: flash90

קריאה חריגה מסוגה מצד בכיר לשעבר במערכת הצבאית. האלוף במילואים, דני ביטון, סובר שלא רק שהמשפט של החייל היורה בחברון, אלאור אזריה, מוגזם אלא שהוא מיותר. לשיטתו, אזריה ביצע את מה שהיה מוטל עליו ו- "פעל מעל המצופה ממנו". כך מפרסם 'מעריב'.

הבוקר יתחדש משפטו של אזריה כשבמוקד יעמדו האלופים במילואים, עוזי דיין ודני ביטון, שיעידו מטעם צוות ההגנה. בעדות שמסר ביטון לבית הדין הצבאי ביפו, הוא מונה שורה של נקודות שלטענתו מצדיקות את ביטול המשפט. האלוף במיל', קובע, כי על סמך הנתונים שיש בידיו, "זירת האירוע נוהלה באופן רשלני וכי אזריה פעל מעל המצופה ממנו". ביטון הוסיף כי “הייתה התרעה לפיגוע איכות של ירי, של דקירה או של מטעני נפץ ואי אפשר להתעלם מזה. גם ההתרעה שהייתה, של אותה חוליית חמאס, הייתה לא רק של סכינאות אלא גם של ירי, של חדירה, של דקירה, של דריסה ושל מטענים”.

על ניהול האירוע וההתנהלות לאחר ניטרול המחבל כותב האלוף ביטון כי “העובדה שגגות הזירה לא נשלטו על ידי הצבא הנה הפרה של הנהלים ומהווה ניהול שגוי ומסוכן של הזירה. העובדה שחלק מהחיילים בחרו להזיז את המחבל או לגשת אליו בלי זיכוי, מהווה סיכון חיי אדם והפרשה של הנהלים לנטרול מחבל”.

בסיום עדותו קובע האלוף במילואים ביטון כי “ראיתי את הסרטונים, קראתי את חומר החקירה וקראתי את עדויות המפקדים והחייל, ודעתי היא שמדובר בירי אשר מוצדק מאין כמוהו. קיים כשל לוגי ופיקודי של כלל המפקדים”.