איתן כבל מפתיע: כמעט נהייתי גושניק

בשיחה עם תלמידי ישיבת אמי"ת כפר גנים פ"ת, אמר ח"כ כבל שלמרות שהוא מאמין בגבולות ארץ ישראל על פי התנ"ך, הוא תומך במסירת שטחים. "במציאות היום גבולות ההבטחה אינן ריאליות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/12/16 12:15 כב בכסלו התשעז

איתן כבל מפתיע: כמעט נהייתי גושניק
יחצ, צילום: יחצ

מחובר למקורות, מאמין בגבולות ההבטחה מהתנ"ך, מצפה לביאת המשיח ותומך במסירת שטחים. את כל התורה המורכבת הזו פרש ח"כ איתן כבל מהמחנה הציוני בפני תלמידי ישיבת אמי"ת כפר גנים פ"ת.

במסגרת תוכנית הכרות עם דמויות מפתח המשפיעות על הציבוריות הישראלית נפגשו תלמידי הישיבה עם ח"כ ויו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל, מבכירי מפלגת העבודה ומי שמתכוון להתמודד על תפקיד יושב הראש שלה. כבל, שהינו בוגר המדרשייה, הפתיע את התלמידים כשאמר שבעבר התקבל ללימודים בישיבת הר עציון, אך בסופו של דבר בחר ללמוד בישיבת הנגב בשדרות.

ח"כ כבל הגדיר את עצמו כיהודי מאמין המחובר לשורשים ולתנ"ך, עם זאת הוא הסביר לתלמידים את משנתו המדינית שעל פניו לא נראית כעומדת בקנה אחד עם אמונותיו במקורות. "אני מחובר למקורות ולהבטחות התנ"ך על גבולות הארץ", אמר, "אך במציאות היום גבולות ההבטחה אינן ריאליות".

כבל המשיך באמירות מעניינות שככל הנראה סתיו שפיר, מרב מיכאלי וליאור שליין לא היו חותמים וחותמות עליהן, "אני גם מאמין בביאת המשיח אולם לא עומד בחלון ומחכה לו שיבוא אלא עושה פעולות אקטיביות כדי לקרב את השלום". בהמשך הוא דיבר על אחדות העם ועל הרצון לשמור על מדינה יהודית ודמוקרטית.

על אף הויכוח שדבריו עוררו בקרב התלמידים, כבל שיבח את תלמידי הישיבה על העומק על הסקרנות ועל השאלות הנוקבות ששאלו, אך חזר והדגיש הדגיש כי "אין לנו פריווילגיה לפילוג בעם למרות הדעות השונות".

ראש הישיבה, הרב חגי גרוס, סיכם את הביקור והדגיש בפני התלמידים את נקודות החיבור שעלו בשיחה עם ח"כ כבל: "הסכמנו על חשיבות האחדות למרות חילוקי הדעות, ההבנה כי הזכות שלנו על ארץ ישראל שואבת את עוצמתה מהמקורות ומהתנ"ך והשלישית כי גם אנשי השמאל החולקים על התפיסה שלנו עושים זאת מתוך אהבת העם והארץ".