איתמר בן גביר זוכה מכל אשמת הסתה

לאחר עשור של התנהלות מול המשטרה והפרקליטות, זיכה בית המשפט את פעיל הימין בשל "מחדלים משטרתיים". בן גביר לכיפה: "הזיכוי מלמד עד כמה הפרקליטות רודפת אותי ומתנכלת לי"

חדשות כיפה אורי פולק 13/03/12 12:19 יט באדר התשעב

איתמר בן גביר זוכה מכל אשמת הסתה
אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa, צילום: אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa

פעיל הימין איתמר בן גביר זוכה היום (ג') על ידי בית משפט השלום בירושלים, מכל עבירות של תמיכה בארגון טרור, זאת בשל מה שהוגדר על ידי בית המשפט כ"מחדלים משטרתיים". האשמה נגד בן גביר עסקה בכך שבשנת 2002 הוא שכר דירה בירושלים בה החזיק חומרי תעמולה של ארגון "כך" שהוגדר כארגון טרור.

השופט אלכסנדר רון מתח ביקורת על התנהלות המשטרה וקבע כי היא "איבדה ראיות, עירבבה ראיות מחקירות שונות ולא רשמה כראוי מוצגים". לדבריו, אמנם מדובר בעבירות חמורות אך כשלי המשטרה בפרשה מצויים "כמעט לכל היבט ראייתי שניתן להעלות על הדעת".

העיסוק המשטרתי נגד בן גביר מתנהל מזה כעשור, שהגיע היום לקיצו. "התיק שניהלה נגדי הפרקליטות במשך עשר שנים והסתיים בזיכוי מוחלט מלמד לדעתי עד כמה גורמים בפרקליטות רודפים אחרי ומתנכלים לי", אמר בן גביר בתגובה לכיפה, עם זיכויו.

לדבריו, הפרקליטות קיימה נגדו אכיפה בררנית ורדיפה פוליטית. "אם לא היו קוראים לי בן גביר, הם לא היו מעזים להגיש בכלל כתב אישום לאחר שהראיות אבדו והעתקי הראיות התערבבו", קובע בן גביר, שטוען כי כפי שקבע בית המשפט, רוב הכרוזים חוסים תחת חופש הביטוי. בפרקליטות חושבים שהזכות הזו שמורה רק לערבים ולשמאלנים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן