"אישה של חיוך ונתינה תמידיים"

חברים מספרים: קווים לדמותה המיוחדת של דפנה מאיר הי"ד שנרצחה בפיגוע בעתניאל, החושפים דמות של חסד ונתינה ללא גבולות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/01/16 08:46 ח בשבט התשעו

"אישה של חיוך ונתינה תמידיים"

דפנה מאיר הי"ד שנרצחה אתמול לעיני ילדיה בישוב עתניאל, הייתה אחות מוסמכת במקצועה שעבדה בבית החולים סורוקה וסייעה לנשים רבות בעצה והנחיה בכל הקשור לנושאי פוריות, מודעות גופנית ובריאות נשית. חברותיה מספרות על אישה מיוחדת שנתנה חלק גדול מזמנה כדי לסייע לנשים שכלל לא הכירה.

"פגשתי אותה לראשונה כשבאתי להתייעץ על אמצעי מניעה. דיברה בפתיחות, פשטות ומתוך ידע עמוק ורחב - גם בתחום התורני וגם הרפואי. כשהסתיימה הפגישה היא הציעה שנמשיך לדבר בטלפון. פתחה בפניי עולם ומלואו. הכל בנועם ובשמחה", סיפרה אחת מהן.

היא עצמה גדלה במשפחות אומנה וחלומה היה לתת בית לילדים כאלה ואכן היא גידלה בביתה שני ילדי אומנה, "היא גידלה אותם בצורה מיוחדת ועשתה איתם עבודה נפלאה מאד", סיפר הרב יעקב נגן.

רן דהן יו"ר הועד בעתניאל שהכיר היטב את מאיר אמר: "בן שטן ארור רצח אתמול את תושבת הישוב וחברת הועד דפנה מאיר, בפתח ביתה ולעיני ילדיה דפנה הייתה אישה של חיוך ונתינה תמידיים".

גם ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי אמר: "דפנה הייתה אם מסורה מאוד, משפחה מאוד מיוחדת. היא גידלה בהרבה אהבה את הקן שלהם".

דבר הירצחה של מאיר הביא לתגובות גם מערבים שעבדו איתה בבית החולים אחד מהם, פארס אלעמור כתב: "אני לא מאמין שזאת האחות שעוזרת לכולם. שהיינו במיון היא עזרה לכולם, ממש אישה מקסימה, אין אצלה ערבי או יהודי הייתה טובה עם כולם. אני לא אשכח בחיים את היחס שנתנה לי אישית, מדהימה".

פעילותה של מאיר הי"ד בכל הנוגע לסיוע הלכתי ואישי לנשים דרך ארגון 'קולך' בהתנדבות מלאה, עוררה אף היא תגובות אבל.

הרב אבינדב אבוקרט כתב: "עולם התורה הנשי הציוני דתי חטף מהלומה נוספת בגל הטרור. החל מהרבנית פרנקל שאיבדה את בנה נפתלי בחטיפת הנערים, הרבנית הנקין שאיבדה את בנה וכלתה איתם ונעמה בסוכות וכעת דפנה מאיר - עוד אישה שהורתה דרך לרבות. החרב החדה חושפת את העולם הזה - הצעיר, מלא העוז והענווה - אל התודעה הציבורית. העולם הזה, שמבקש לגעת בחייהן של הנשים עצמן, נפגש פעם נוספת עם המוות".

גם החוקר תומר פרסיקו ספד לה: "כל פיגוע הוא נורא וכל רצח של חפים מפשע הוא מתועב. מבלי להפחית מכך אומר שלפחות בשבילי יש את הפעמים שהכאב עמוק יותר, מריר יוצר. זאת כאשר נפשו של הנרצח רחבה יותר. כאלה היו בני הזוג הנקין, כזאת היא דפנה מאיר. אנשים משכמם ומעלה, בעלי ראש ולב, בעלי תורה ודרך ארץ, מרכזיים בקהילותיהם, אהובים על כל מי שהכיר אותם. האבדה עצומה והעובדה שהמוות היה אלים מוסיפה צער חודר במיוחד".

ההלוויה תצא היום (שני) בשעה 09:00 מעותניאל ובשעה 11:00 מבית ההספד בהר המנוחות בירושלים.