איסור הרבנים בנושא הפפילומה הוא חוסר אחריות הלכתית וציבורית

נאמני תורה ועבודה בתגובה לדברי הרב ליאור בנושא חיסון הפפילומה: שאלת החיסון היא סוגיה רפואית, ולא שאלה הלכתית. רב אשר נוגע בנושא שם את חייהן של בנות דתיות בכפיו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/01/14 13:16 כא בשבט התשעד

איסור הרבנים בנושא הפפילומה הוא חוסר אחריות הלכתית וציבורית
Shutterstock, צילום: Shutterstock

תנועת נאמני תורה ועבודה מגיבים לדברי הרב ליאור אשר התבטא בחריפות נגד מתן חיסון הפפילומה לתלמידות בבתי הספר הדתיים. "שאלת החיסון נגד וירוס הפפילומה היא סוגיה רפואית, וככזאת היא צריכה להיבחן על פי שיקולים רפואיים - של יעילות החיסון, סיכוניו וגורמים נוספים", אומרים בארגון . "הגורם המקצועי בנושא, משרד הבריאות של מדינת ישראל, שקל שיקולים אלו והכריע בעד מתן החיסון בכלל בתי הספר"

"רב אשר פועל כנגד ביצוע החיסון, למרות הוראת הגורמים המקצועיים, שם את חייהן של בנות דתיות בכפיו", הם אומרים. מדובר בחוסר אחריות הלכתית וציבורית".

"איננו רואים כיצד ביצוע חיסון שכזה, הבא למנוע מחלה שמועברת גם ללא מגע מיני, עלול לשדר מסר מתירני כלפי בנות. יצירת חממה דתית מנותקת הינה טעות חינוכית וחסרונותיה רבים מאשר אלו הנמצאים במערכת חינוכית המתמודדת עם מציאות החיים", טוענים בתנועה. "אנו, אנשי החינוך, נמשיך לעסוק בחינוך על פי דרך התורה, מתוך אמונה וצניעות".

אמש (ג') פורסם ב'כיפה' כי רבני פורום חותם אישרו בנייר עמדה את מתן חיסון הפפילומה השנוי במחלוקת לתלמידות כיתות ח' באולפנות ובתי ספר בציונות הדתית. בעקבות הפרסום הגיב הרב ליאור בחריפות וקבע כי אין להכניס את החיסונים בגלל בעיות הצניעות שבדבר. "מי שאוכל אוכל מקולקל שלא יתפלא כשהוא חוטף כאב בטן", אמר הרב בתגובה לשאלה האם מותר לאסור את התרופה למרות מתירנות מסוימת שיש בקרב חלק מבנות המגזר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן