אין שקיות חינם: 9 השימושים הנפוצים ביותר בשקיות ניילון

חוק השקיות שנכנס השבוע לתוקף קובע כי על כל שקית ניילון שתקחו ברשתות המזון תאלצו לשלם כסף. מה השימושים שהיינו רגילים לעשות בהן והאם מעתה נתחיל לחשוב פעמיים לפני כל שימוש?

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/01/17 00:00 ז בטבת התשעז

אין שקיות חינם: 9 השימושים הנפוצים ביותר בשקיות ניילון

לפני כחצי שנה התפטר השר להגנת הסביבה אבי גבאי מהממשלה. זמן קצר לפני שפרש, הספיק להשאיר לעם ישראל חוק שיתכן וימנע ממנו להיכנס לכנסת הבאה במסגרת חבירתו למחנה הציוני. 'חוק השקיות' שיזם נכנס לתוקף עם תחילת שנת 2017 השבוע ודומה שהוא מעורר כעס גדול בקרב הציבור בישראל.

אז כדי שיהיו לכם סיבות נוספות להתעצבן קיבצנו עבורכם את 9 השימושים הנפוצים שנהגנו לעשות בשקיות ניילון, שימושים שמעכשיו יאלצו אותנו לעשות את מה שרובנו לא אוהבים וזה להכניס את היד לכיס. או, למצוא פתרונות יצירתיים אחרים.

1. כיסוי נעליים

כל מי שקפץ בעבר לחרמון התמודד עם הדילמה הקשה האם לסמוך על יצרני הנעליים או לא. והאם לאפשר למוצרי ההנעלה שקנינו מהם לפגוש את השלג הקפוא, מתוך תקווה שלא נחזור עם גרביים ספוגות במים ואצבעות כחולות על סף הנמק. מה שרובנו עשינו לאחר ההתלבטות הארוכה, היה לגשת למתקן השקיות, לשלוף 2 מהשקיות המובחרות (וללא החורים) ויחד עם צמד גומיות, לעטוף ולהדק אותן סביב הנעליים.

אז מה עושים? לא הולכים יותר לחרמון, או מגיעים עם ניידת טיפול נמרץ צמודה שתנסה להציל אותנו בזמן אמת מגדיעת הבוהן והזרת ברגליים.

2. איסוף גללי הכלב

נהוג לומר שהכלב הוא חברו הטוב של האדם. יש כמה שיחלקו על הקביעה הזו ואף יציגו לכם צלקות שונות במקומות שונים אך לא זה הנושא שלנו. בשנים האחרונות האחרונות מסתבר שכלבים עשויים להיות גם יקרים עבור האדם, יותר נכון צואת הכלבים. מי שיטייל עם כלבו (או כלבתו) ולא יטרח לאסוף את הצרכים "הגדולים" שלו, מסתכן בקנס שעשוי להגיע ל-750 שקלים.

אז מה עושים? מלמדים את כלבכם הנאמן להתאפק, או מנסים לביית אותו עד הסוף וקונים לו סיר.

3. אחסון לחיתולים משומשים ומסריחים

אחרי שהתעסקנו בדברים לא כל כך נעימים כמו צרכים של כלבים, הגיע הזמן ל"יציאות" הרבה יותר סנטימנטליות, אלה של עוללנו וטפנו. ליד כל שידת החלפה לתינוק שוכן לו פח קטנטן, צר מלהכיל את אוסף החיתולים שנערמים במהלך הזמן. בדרך כלל כשתינוקנו המתוק מבשל לנו "חבילה" ריחנית אנחנו ממהרים לאטום אותה בשקית, כשהמהדרין מוסיפים ליתר ביטחון שקית נוספת.

אז מה עושים? מפסיקים להתעצל וזורקים את החיתול מיד לפח שמחוץ לבית ולא נותנים לו להעלות עובש בתוך שקית הניילון שליד הדלת, או שעוברים לאופנת הרטרו של חיתולי הבד.



4. שטיפת כלים

כמה פעמים קרה לכם ששכחתם לקנות ספוג שבת לשטיפת כלים? אחרי שהתגברתם על המבטים הזועפים של בן או בת הזוג, מיד פניתם לפתרון היצירתי והדוסי להחריד והוא שטיפת כלים בעזרת שקיות ניילון. נוח זה לא אבל היי...לפחות לא סחטתם בשבת.

אז מה עושים? חוזרים בשאלה, נוסעים לשבת להורים, או עוברים לאכול בחד פעמי.


5. כיסוי מגבעת

הלכתם לחנות, קניתם במיטב כספכם שטריימל, הומבורג, ספודיק או סאמעט (ובעברית: מגבעת) של אחד מהמותגים המובילים, אך כשרציתם להשוויץ בו בשבת, החל גשם זלעפות. נו, למתי נועדו השקיות שלקחתם מהסופר השכונתי, אם לא לשעה הזאת? מיד ריפדתם את הכובע החדש טוב טוב בשקית, שעד אתמול שכנו בה בשלום בצלים ועגבניות ויצאתם בחזה זקוף לרחוב, רק כדי לגלות שאף אחד לא מבחין באיכות הפריט שקניתם מאחר והוא מכוסה בשקיות עם הכיתוב 'יהודה ובנותיו הצדיקות בע"מ'.

אז מה עושים? מקריבים 10 או 20 אגורות כדי להציל השקעה בגובה 2,500 דולר.

6. אוכל לעבודה

בכל בוקר מעמיסים המוני העובדים את מיטב שאריות האוכל משבת בקופסה (גם אם מדובר ביום חמישי...). כדי שהתיק או הריפוד באוטו לא יתלכלכו מהרוטב של העוף או הקציצה, נהגו ישראל להכניס את הקופסה עמוק לתוך שקית שסופגת הכל.

אז מה עושים? מרחיבים את ימי הצום בעבודה, או מתחילים לקנות אוכל מוכן ב'מסעדת מסעודה הסעדה בע"מ' (ההנאה מובטחת השמירה על הגזרה פחות).

7. פחי בוטיק

הפח הגדול והממלכתי ששוכן לו במטבח כבר מזמן לא מספק אותנו. עם השנים תופסים את מקומם פחים מחתרתיים ואלטרנטיבים בשירותים ובחדרי הילדים. מדובר במערכת משומנת של פחים המצריכה תספוקת שוטפת של שקיות ניילון, כך שלעתים גם אם אין באמת מה לקנות בסופר, קופצים לשם רק כדי לקחת את מנת השקיות השבועית.

אז מה עושים? שוברים את תכנית החיסכון של הילד לבר מצווה, או שעוברים לשקיות אוכל קטנות.

8. שקיות כביסה

הולכים לשבת להורים או לחברים? קופצים לאמצע שבוע בבית מלון? מה עושים עם הכביסה? מכינים מראש שקית או שתיים, לתוכה נכניס אחר כבוד את כל הבגדים המלוכלכים שצברנו, עד שנגיע הביתה למכונת הכביסה החרוצה.

אז מה עושים? מביאים תיק ריק קטן להעמסת הכביסה ומקפידים לשלוח גם אותו לניקיון יסודי.

9. בונוס קישוטים לסוכה

צפו בסרטון ותאכלו את הלב שלא תוכלו לעשות זאת יותר.

[embed]

]

אז מה עושים? לנצח קונים ניירות חתוכים, מהדקים אותם שעות על גבי שעות עם הילדים ומתפללים שלא ירד גשם שיחריב לכם את השרשראות היפות והארוכות שהכנתם.