אין נאמנות – אין מימון

ח"כ מיכאל בן ארי הגיש תיקון להצעת חוק הקולנוע, לפיו סרט יקבל מימון מהמדינה רק אם יוצריו יחתמו הצהרת נאמנות למדינת ישראל ולערכיה היהודיים והדמוקרטיים

חדשות כיפה אורי פולק 15/02/12 09:20 כב בשבט התשעב

אין נאמנות – אין מימון
eyeliam-cc-by, צילום: eyeliam-cc-by

חבר הכנסת מיכאל בן ארי הגיש תיקון להצעת חוק הקולנוע, לפיו סרט יקבל מימון מהמדינה רק בתנאי שיוצריו ומפיקיו יחתמו על הצהרת נאמנות ל"למדינת ישראל, לסמליה, ולערכיה היהודים והדמוקרטים". התיקון להצעת החוק הוגש על ידי ח"כ בן ארי כבר לפני משנתיים, עם פריצת הסרט "עג'מי", אך מאז הוא הוסר מסדר יומה של הכנסת.

בן ארי טוען כי הצהרת הנאמנות למדינה מתבקשת מנושאי התפקידים המרכזיים הקשורים בהפקת הסרט וביניהם "עורכי הסרט, מפיקיו, הבמאים שלו, והשחקנים המשתתפים בסרט". בהצעת החוק נכתב כי "תיקון זה נועד למנוע מצב שבו יוצרי סרט ישראלי, יזכו לתמיכה ממדינת ישראל ובו בזמן ישמיצו את המדינה ויפגעו בה מעל כל במה אפשרית, או יתנערו במופגן מהמנון או מדגל המדינה, באירועים הקשורים באותה הפקה".

ח"כ בן ארי הסביר כי "אם אין נאמנות, אין תקציבים. מדינת ישראל לא תממן את מי שמגדף אותה ופוגע בה. אני מקווה שהשרים וחברי הכנסת, שבחדרי חדרים מקטרים נגד חלק מהיוצרים, ייאזרו אומץ וביחד ניצור עולם תרבותי נאמן יותר לעמו ומולדתו".