אילת שקד בהפגנה: "לא נראה פרשים על עפרה"

אלפי מפגינים מול ישיבת הממשלה דורשים למנוע את הריסת הבתים בעפרה ולהסדיר את הישוב ואת ההתיישבות כולה. השרה שקד: "אין שום הבדל בין עפרה לרעננה וכל ישוב אחר במדינת ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/09/16 12:06 כד באלול התשעו

אילת שקד בהפגנה: "לא נראה פרשים על עפרה"
David Michael Cohen/TPS, צילום: David Michael Cohen/TPS

אלפי מפגינים במחאה מול ישיבת הממשלה בדרישה להסדיר בחוק את התיישבות עפרה, ביניהם מאות מתושבי הישוב. מאז כינון הממשלה זו ההפגנה הראשונה של אנשי ימין כנגד הממשלה שמכונה באופן תדיר 'הימנית ביותר'.

שרת המשפטים, איילת שקד, נאמה בהפגנה בדרכה לישיבת הממשלה ואמרה: "יש לכם על מי לסמוך. עפרה הוא ישוב גדול ומבוסס, שהממשלה בנתה. אין שום הבדל בין עפרה לרעננה וכל ישוב אחר במדינת ישראל. אנחנו עושים כל מאמץ ע"מ להסדיר את ההתיישבות. אני מבטיחה לכם, אנחנו לא נראה פרשים על עפרה. זה לא יקרה".

(צילום: איתי רוזיאביץ)

ח"כ מוטי יוגב, אמר: "מגיע לעפרה ולהתיישבות כולה להיות חוקיים. אני קורא לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה, עשו הכל ומיד כדי להסדיר את ההתיישבות. המדיניות צריכה להיות שלך ראש הממשלה ולא של יועצים משפטיים".

יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה אמר כי ''אסור לגלגל את האחריות על בג"ץף האחריות היא שלנו. אנחנו פונים לראש הממשלה ושרי הממשלה - הם אלו שקובעים את החוקים. קחו אחריות. אנחנו רוצים אמירות ברורות שעם ישראל יישאר ביו"ש".

(צילום: איתי רוזיאביץ)

ח"כ יהודה גליק פנה לראש הממשלה, "שמעתי אותך באו"ם אומר שאנחנו כאן כי זה שלנו, שכנעת אותי אדוני ראש הממשלה. הייתי השבוע במגרון וראיתי את ההרס, מי מרוויח מהעוול הזה? חוק לא יכול להיות בלי צדק ובלי רחמים. האם לסדום דמינו? זה הזמן להחיל את הריבונות. אני בוש ונכלם לעמוד מול משפחת הישראלי".