אייל, נפתלי וגלעד עדיין נעדרים

הותרו לפרסום שמותיהם של הנעדרים מזה 48 שעות, אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער. כוחות מיוחדים פורצים לבתים בחברון. אין עדיין מידע אודות החטיפה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/06/14 20:52 טז בסיון התשעד

אייל, נפתלי וגלעד עדיין נעדרים
באדיבות המשפחות, צילום: באדיבות המשפחות

48 שעות אחרי שכפי הנראה נחטפו שלושה הנערים בגוש עציון עדיין אין מידע אודות היעלמותם. שמות הנערים הותרו לפרסום: אייל יפרח בן 19 מאלעד, תלמיד ישיבת שבי חברון, נפתלי פרנקל בן 16 מנוף איילון וגיל-עד שער בן 16 מטלמון, שני האחרונים תלמידי הישיבה התיכונית מקור חיים בכפר עציון.

במהלך השבת התקיימו תפילות רבות להצלחת כוחות הביטחון ולהצלת שלושת הנעדרים. בטלמון מסרו כי משפחת שער אמרו בצאת השבת כי הם חשים רוממות רוח מהחיבוק החם שקיבלו מכל עם ישראל וכי הם בוטחים בראש הממשלה ובמערכת הביטחון שיצליחו להביא את בניהם הביתה.

במהלך השבת פרצו כוחות מיוחדים לבתים בחברון בניסיון למצוא את הנערים. בנוסף כוחות גדולים מבצעים סריקות בעיר ומבצעים מעצרים. הערב (ש') התכנסה הצמרת הבטחונית לדיון הערכת מצב מיוחד בקרית בתל אביב. גוברת ההערכה כי מדובר בפיגוע מיקוח. שר הביטחון בוגי יעלון התייחס לנושא ואמר כי הערכת העבודה היא שהם בחיים. "לא נשקוט עד שנשחרר את 3 הנערים הנעדרים ועד שנשים את ידנו על המחבלים האחראים לפעולה הזאת", אמר.

הדיון בקריה נערך בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, ראש השב"כ יורם כהן, ראש המוסד תמיר פרדו, ראש אמ"ן האלוף אביב כוכבי ומתאם הפעולות בשטחים יואב (פולי) מרדכי.

(צילום: קובי גדעון לעמ)

מאז יום חמישי בשעה 22:00 נעדרים שני תלמידי הישיבה התיכונית מקור חיים בכפר עציון לאחר שעלו על טרמפ בו נהגו מחבלים, חברי אירגון הג'יאד האיסלמי, בנוסף לצעיר בישיבה אחרת באזור.

משעות הבוקר של יום שישי נערכים על ידי כוחות הביטחון סריקות בישובים בסביבה המתרכזים בעיקר באזור חברון במטרה לגלות מידע נוסף בפרשה. הרמטכ"ל, בני גנץ, הנחה את יחידות צה"ל להעלות את רמת הכוננות ולהיערך לכלל התרחישים לרבות אפשרות מצב של בני ערובה.

הקשר אחרון עם הנערים היה באזור חברון. מאז ניסו לאתר אותם בעזרת פעילות מודיעינית ופעילות משותפת של צה"ל, שב"כ ומשטרה באזור הזה. במקום פועלים גם יחידות מיוחדות שהוקפצו לאזור על ידי הרמטכ"ל.

אביו של אחד הנעדרים דיווח על היעדרותו בשעות הלילה המאוחרות ואמר כי שני תלמידי הישיבה התיכונית נוסעים בדרך כלל מאלון שבות לצומת גוש עציון ומשם לירושלים.

מוקדם יותר היום (ש') התייחס ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין לחטיפת הנערים. "עדיף שנחשוב על הפסקת שחרור מחבלים בעבור חיילים חטופים, או שחרור מחבלים במקום הקפאת הבניה בהתנחלויות במהלך השיחות עם הפלסטינים, שהיא היא המעודדת העיקרית של פיגועי חטיפה נוספים!", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

עוד הוסיף כי "אני קורא מומחים הממליצים להפעיל כוח כנגד אבו מאזן ובכלל נגד הפלסטינים וכך הבעיות ייפתרו להן, איני מקבל את זה. צריך למצוא את הנערים הנעדרים/חטופים, וצריך להתאחד בתחושת שותפות הגורל ובדאגה לנערים ובמאמצים לאתרם ולהחזירם למשפחותיהם. אבל, האמירות על עוד כוח כאילו לא הפעלנו ואיננו מפעילים כוח בשוטף, מי כמוני שהיה שם כל כך הרבה שנים יעיד על כך".

"44 ניסיונות שסוכלו בשנתיים האחרונות מדברים בעד עצמם. אז בלי פופוליזם זול של 'בואו נפעיל עוד כוח והבעיה תיפתר'. המדיניות זו הבעיה העיקרית, במצב הנוכחי, וכאן לממשלה ולמחוקקים יש מה לעשות".