איילת שקד תעמוד בראש הוועדה לשיוויון בנטל

שקד תעמוד בראש הוועדה שתעסוק בגיבוש מתווה לגיוס חרדים לצה"ל, במטרה לפשר בין "יש עתיד" לליכוד. בנט: "לא לשבור את הכלים, נגיע לפתרון"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/05/13 14:18 יח בסיון התשעג

איילת שקד תעמוד בראש הוועדה לשיוויון בנטל
יחצ, צילום: יחצ

לאחר שבמפלגה הביעו אי שביעות רצון ממסקנות ”ועדת פרי“, שבראשה עמד ח“כ יעקב פרי מ“יש עתיד“, החליט יו“ר המפלגה, השר נפתלי בנט, להקים וועדה עצמאית מטעם המפלגה, אשר תגבש מסקנות בסוגיית גיוס החרדים לצה“ל.

לכיפה נודע כי בראש הוועדה תעמוד יו“ר הסיעה, ח“כ איילת שקד. זהותם של יתר החברים תקבע בישיבת סיעה שנערכת בשעה זו. הוועדה תתכנס כבר בימים הקרובים ותחל בדיונים סביב סוגיית גיוס החרדים לצה“ל, אורך שירות ה“הסדר“ וגיוס המיעוטים לצה“ל.

השר בנט אמר היום בישיבת הסיעה כי הוא ”קורא לכולם לא לשבור את הכלים. אולי ייקח עוד יום ועוד יום עד שנגיע לפתרון. כולנו מסכימים שלא רוצים לראות גדודי משטרה צבאית פושטים על בני ברק ולכןן צריך תהליך מושכל של מערכת תמריצים כדי לחבר את החרדים לחברה הישראלית, אנו נמשיך את המאמצים ומשוכנע שנצליח לגשר ולמצוא את הדרך הנכונה“.

מנסה לפתור את המשבר סביב גיוס החרדים, בנט (צילום: אתר הכנסת ולעמ)

ההחלטה על הקמת הוועדה העצמאית התגבשה לאחר שדיוני ”ועדת פרי“ הגיעו הלילה לפיצוץ לאחר שלא הושגה הסכמה בנוגע לסעיף המבקש להטיל סנקציות פליליות על חרדים שלא יתגייסו. פרי החליט לפזר את הישיבה לאחר שהתייעץ עם יו“ר מפלגתו, השר יאיר לפיד.

לפיד אמר היום כי ”יהיה שוויון בנטל או שהממשלה הזו תתפרק. אם מישהו חושב שהלכתי לפוליטיקה כדי לפתור את הקטסטרופה הכלכלית של הממשלה הקודמת הוא מתבלבל. מי שחושב שנתקפל בנושא השוויון בנטל לא מכיר אותנו. כל ניסיון לפזול לכיוון החרדים יפרק את הקואליציה“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן