איילת שקד פנתה לקצין הכנסת בבקשה לבדוק איומים נגדה

שקד ביקשה לבדוק האם תגובה שפורסמה נגדה בפייסבוק, בעקבות פגישה שערכה עם שגריר אריתראה, נחשבת להסתה. בתגובה המדוברת כתבה לה הגולשת: "תמותי, פשוט תמותי"

חדשות כיפה אלעד רותם, כיפה 19/03/13 18:53 ח בניסן התשעג

איילת שקד פנתה לקצין הכנסת בבקשה לבדוק איומים נגדה
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ איילת שקד פנתה היום (ג‘) לקצין הכנסת בבקשה לפתוח בבדיקה סביב פוסט שפורסם נגדה בפייסבוק, בו כתבה לה גולשת: ”תמותי“.

הגולשת, ליאור בירגר, שיתפה ידיעה המתייחסת לפגישה שקיימה באחרונה שקד עם שגריר אריתראה בישראל. במהלך הפגישה הובהר לשקד כי למסתננים שיגורשו מישראל אין סכנה בארץ מוצאם - וכך טענה שקד. בירגר פרסמה את הידיעה וכתבה: ”תמותי. פשוט תמותי. אין לי משהו מתוחכם, ציני או מעורר-השוואה-להכחשת-שואה אחר לומר בנידון. רק זה. תמותי“.

שקד ביקשה מקצין הכנסת לבדוק האם מדובר בהסתה נגדה. "אנו רואים את הנכתב בחומרה רבה ומבקשים כי העניין ייבדק מידית. אין להקל ראש בהסתות נגד אנשי ציבור. אין בעיניי מקום להסתה פומבית למוות נגד כל אדם שהוא, גם אם אמונותיו סותרות את אמונותיך“, כתבה שקד במכתב לקצין הכנסת שפורסם ב“וואלה“.

לדבריה, ”דווקא בימים טרופים אלו, כשכל ידיעה פותחת בעיתון עוסקת באלימות, חשוב שנהיה מודעים לכוחה של המילה הכתובה וניזהר בלשוננו. אין שום מקום לסובלנות כלפי קריאה לאלימות, והיא צריכה להיאכף בכל האמצעים הדרושים לכך".

בירגר מסרה היום בתגובה ל“וואלה“ כי ”הדברים נכתבו בלהט הרגע בעמוד הפייסבוק הפרטי שלי ולא מטעם ארגון כלשהו. אני מתנצלת על הפגיעה בח"כ איילת שקד ומאחלת לה אריכות ימים. לצערי, באמונתה העיוורת של ח"כ שקד לדבריו של שגריר אריתראה יש משום סכנה של ממש לחייהם של מבקשי מקלט החיים בישראל אשר מאוימים בגירוש וסובלים מאלימות ומהסתה. אני מאחלת לחברת הכנסת שקד להיפגש כמה שפחות עם נציגים רשמיים של ממשלים שמוציאים להורג מדי שנה מאות אזרחים וסוגרים אלפים אחרים במחנות עבודה".