איילת שקד: נפרק את הקואליציה אם חוק הגיור יגיע לכנסת

יו"ר סיעת הבית היהודי מאיימת כי אם חוק הגיור יעבור הם יפרשו מהקואליציה. מנגד טוען ח"כ אלעזר שטרן כי יפרוש מהקואליציה אם החוק לא יעבור. ביום שני יתקיים דיון בנושא בוועדת חוקה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/10/14 15:49 כט בתשרי התשעה

איילת שקד: נפרק את הקואליציה אם חוק הגיור יגיע לכנסת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ איילת שקד מאיימת כי אם חוק הגיור יגיע להצבעה בקריאה שנייה ושלישית הבית היהודי יפרק את הקואליציה. בהתייחסות לנושא במעריב היא אומרת כי "הבית היהודי לא תאפשר להצעת החוק לעבור. אנחנו נעשה את כל המאמצים כדי להפיל אותה בוועדת החוקה של הכנסת בטרם תגיע במליאה להצבעה שנייה ושלישית. אם זה יגיע למליאה, לא תהיה קואליציה".

עוד הוסיפה שקד כי הבית היהודי מצפה מראש הממשלה למנוע מצב בו החוק יובא להצבעה ואומרת "הפתרון הכי טוב מבחינתנו הוא שראש הממשלה יחזור למתווה המקורי, ויגיש את תכנית הגיור כהחלטת ממשלה ולא כהצעת חוק, כפי שתוכנן תחילה".

כתבות נוספות בנושא:

כזכור, בתחילת השבוע הודיע ראש הממשלה כי בניגוד להתחייבותו לתמוך בהצעת המחליטים בנושא חוק הגיור הוא יתנגד אליה. בכך, הוא שלח בפועל את החוק בחזרה לכנסת, ולא הסכים לפשרה שהוצעה על ידי הבית היהודי, ואלעזר שטרן בעקבות תיווכו של הרב חיים דרוקמן.

גם חבר הכנסת אלעזר שטרן, יוזם החוק, מאיים, וטוען כי יפרוש מהקואליציה אם החוק לא יעבור בכנסת. אמר אתמול (ד') אמר שטרן כי הוא לא מרוצה מעמדת ראש מפלגתו השרה ציפי לבני. "יכול להיות שציפי לבני מצמצה. נכון לכרגע היא לא הלכה עם זה עד הסוף, אבל אני אלך עם זה עד הסוף. לא אהיה חבר קואליציה אם חוק הגיור לא יעבור בזמן הקרוב".

בינתיים, מסתמן כפי הנראה רוב לחוק, שיעלה לדיון ביום שני בשעה 10:00 בועדת החוקה. ראש הוועדה הוא חבר הכנסת דודו רותם מישראל ביתנו, אשר מקדם את החוק וכבר ניסה בעבר להעלותו לדיון בועדת החוקה. בחוק הגיור תומכות כרגע המפלגות ישראל ביתנו, יש עתיד, העבודה והתנועה.