איילת שקד לברקת: פעל להעביר המכללות הצבאיות לירושלים

חברת הכנסת ביקשה להעביר את המכללות הצבאיות לירושלים במטרה לחזק את העיר. עוד אמרה "עלינו חברי הכנסת לדאוג שכל עם ישראל יחגוג את איחודה של ירושלים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/05/14 12:06 כז באייר התשעד

איילת שקד לברקת: פעל להעביר המכללות הצבאיות לירושלים
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

הבוקר (ג') נערך דיון בוועדת כלכלה תחת הכותרת "פיתוח עסקי ומרכזי תעסוקה בעיר ירושלים - ישיבה לציון יום ירושלים בהשתתפות ראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

במהלך הדיון פנתה חברת הכנסת איילת שקד לברקת, וביקשה ממנו לפעול בשיתוף פעולה עם ראש הממשלה ולדאוג להעביר במהרה את המכללות הצבאיות לעיר הבירה על מנת לחזק את מעמדה. "כידוע לי, לחצם של האמריקאים מונע את העברת המוסדות לירושלים. צריך לקחת החלטה ולסיים את הפרויקט הזה".

ראש העיר אמר כי האמריקאים אינם גורמים לעיכוב בהעברת המוסדות, וכי התוכנית היא להעביר את המכללות הצבאיות למבנה בצלאל בהר הצופים, ואת מכללת בצלאל כולה למרכז העיר. "הנושא כרגע בדיונים בין משרד הביטחון ומשרד האוצר בנושא התקצוב", אמר.

ח"כ שקד בירכה את ההחלטה ואמרה : "אני שמחה שהפרויקט הותנע. דאג לשים את כובד משקלך בעניין על מנת שהפרויקט יצא לדרך".

ח"כ אראל מרגלית דיבר על הצורך להעביר את משרדי הממשלה לירושלים בהקדם, ולא לאפשר לנושא להידחות שוב.

בנוסף נסב הדיון סביב השפעתה של החברה החרדית על התעסוקה בישראל ובעיר. ח"כ שקד אמרה כי " כשם שהעלייה הרוסית בשנות ה-90 היוותה את מנוע הצמיחה דאז, כך צפוי כי בעשור הקרוב יהוו החרדים את מנוע הצמיחה של ישראל, ובפרט של ירושלים".

לבסוף דיברה שקד על הצורך להנחיל את חג "יום ירושלים" כך שיחגג על ידי כלל העם ולא על ידי חברה מסויימת. " יום ירושלים אינו נחגג בשנים האחרונות על ידי רבים מחוץ לחברה הדתית לאומית. עלינו חברי הכנסת לדאוג לכך שכל עם ישראל יחגוג את איחודה של ירושלים ואת היותה בירת ישראל. היום בערב למשל, יתקיים סיור של שר הכלכלה נפתלי בנט הפתוח לקהל הרחב".