איילת שקד לא הורשתה להשתתף בכנס במכון לב

פאנל המתמודדים הצעירים למפלגה בוטל בשל השתתפותה הצפויה של המתמודדת איילת שקד ומחשש למחלוקת עם "מכון לב", שבמרבית כנסיו לא נואמות נשים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/08/12 17:06 יא באלול התשעב

איילת שקד לא הורשתה להשתתף בכנס במכון לב
יחצ, צילום: יחצ

איילת שקד, המתמודדת לרשימת "הבית היהודי" בפריימריז המתקיימים בימים אלה, לא יכלה להגיע אמש (ג') לאירוע בחירות שהתקיים ביוזמת אגודת הסטודנטים של "מכון לב", זאת מפני שנשים בדרך כלל אינן נושאות דברים בכנסים פנימיים וציבוריים של המכון.

לכיפה נודע כי המתמודדת איילת שקד ביקשה להגיע לכנס ולהשתתף בפאנל בו יקחו חלק המתמודדים הצעירים למפלגה. על פי התוכנית, הפאנל היה אמור להתקיים לפני הפאנל המרכזי בו השתתפו אמש שלושת המתמודדים לראשות המפלגה - השר דניאל הרשקוביץ, ח"כ זבולון אורלב ונפתלי בנט.

בבלוג הפוליטי "הפלוג" התייחסו לאירוע וציינו כי "כשנודע להנהלת המכון ששקד הוזמנה להשתתף, היא דרשה מאגודת הסטודנטים שאשה לא תדבר מול הקהל. האגודה הבינה שיהיה זה בלתי הוגן לאפשר רק לגברים לנאום - וביטלה את הפאנל". בתגובה החליטה שקד להיעדר מהאירוע ולא להגיע לנאומי יתר המתמודדים. במקום זאת, היא קיימה חוג בית בראשון לציון.

במכון לב הכחישו את התערבותם בתכני האירוע וציינו כי "ביה"ס הגבוה לטכנולוגיה בירושלים הינו מוסד להשכלה גבוהה המאפשר חופש פעולה מלא לאגודת הסטודנטים במטרה לשמור על חופש הביטוי של התלמידים בכל נושא שהוא. האירוע המדובר הינו אירוע סטודנטיאלי שנערך ביוזמה ובאחריות מלאה של אגודת הסטודנטים בביה"ס, ללא מעורבות הנהלת המוסד". עם זאת, גורם המעורב בהפקת האירוע ציין כי זו הייתה "רוח המערכת" וכי מתוך רצון שלא לעורר מחלוקת עם בכירים במכון - הוחלט שלא להזמין נשים לפאנל הצעירים ובכך לבטלו.

דובר אגודת הסטודנטים של "מכון לב", צוריאל שרון, מסר לכיפה כי "המקרה לא ידוע לו ולא היו דברים מעולם".