איילת שקד: חשוב שמפלגת חד"ש תהיה בכנסת

רגע לפני ההצבעה על חוק המשילות הודתה ח"כ שקד כי תצביע בעדו בשל חשיבותו לישראל ביתנו. " חוק המשילות מיותר ופוגע במיעוטים. אין בינו לבין משילות מאום"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/03/14 14:09 ח באדר ב'

איילת שקד: חשוב שמפלגת חד"ש תהיה בכנסת
יחצ, צילום: יחצ

רגע לפני ההצבעה על חוק המשילות, אשר מעלה את אחוז החסימה בצורה משמעותי, הודתה חברת הכנסת איילת שקד, בראיון בערוץ הכנסת, כי היא מתנגדת לחוק. "חוק המשילות מיותר ופוגע במיעוטים. אין בינו לבין משילות מאום. אני לא רואה איך זה תורם למדינה".

שקד טענה כי חשוב שהמפלגות הקטנות, בהן גם המפלגות הערביות יהיו בכנסת ועל כן יש להשאיר את אחוז החסימה כפי שהוא היום. "חשוב שמפלגה כמו חד"ש תהיה בכנסת", אמרה בהתייחסה למפלגה הערבית.

עם זאת הבהירה שקד כי תצביע בעד החוק בשל המחויבות לשותפות הקואליציונית. "אני מצביעה לחוק הזה אך ורק כי זה חשוב לשותף קואליציוני אחר שלי, לישראל ביתנו".

בדף הפייסבוק שלה כתבה שקד לאחר מכן כי "בעיית המשילות שלנו נובעת מעודף משפטיזציה ובירוקרטיה ולא מאחוז החסימה הנוכחי".

"למרות הנאמר", הוסיפה שקד, "אכבד את ההסכם הקואליציוני ואצביע בעד החוק, כי הוא חשוב לשותפה אחרת שלנו לקואליציה. ככה עובד משטר פרלמנטרי דמוקרטי- כל אחד מצביע גם על דברים שהוא לא בהכרח מסכים איתם במאה אחוז, אלא אם כן מדובר בעניין אידיאולוגי- ערכי שהוא בבחינת "יהרג ובל יעבור". העלאת אחוז החסימה באחוז ורבע הוא לא כזה. הוא פשוט מיותר ולא נכון לדמוקרטיה הישראלית".

בראיון בערוץ הכנסת התייחסה שקד גם לחוק הגיוס, אשר היא, כיו"ר ועדת שקד, נטלה חלק בחקיקתו וטענה כי שוויון בנטל לא קיים. "לומר שוויון בנטל זו מכבסת מילים. החוק מצמצם את אי השוויון. החוק לא שוויוני.

צפו בראיון עם נחמה דואק:

[embed]

]