איילת שקד חנכה לשכת פניות הציבור בדרום תל אביב

חברת הכנסת חנכה את פתיחת הלשכה, אשר מגיעה כמענה לתושבי שכונות דרום תל אביב אשר סובלים מכניסתם של המסתננים לאזור. "נהיה בית ואוזן קשבת לתושבי הסביבה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/03/14 21:25 יא באדר ב'

איילת שקד חנכה לשכת פניות הציבור בדרום תל אביב
יחצ, צילום: יחצ

עשרות מתושבי דרום תל אביב הגיעו הערב (ה') לחנוכת הלשכה לפניות ציבור של ח"כ איילת שקד. בין המברכים הגיע גם השר נפתלי בנט.

הלשכה, אשר ממוקמת בשכונת שפירא בדרום ת"א תענה על פניות הציבור אשר יתקבלו מתושבי הסביבה.

פתיחת הלשכה באה כמתן מענה לתושבי דרום ת"א אשר סובלים מזה מספר שנים ממציאות חיים לא פשוטה בעקבות כניסתם של מהגרים בלתי חוקיים לאזורי מגוריהם, מציאות אשר משפיעה באופן ישיר על חייהם.

מטרה נוספת לפתיחת הלשכה היא הגעה לפתרון על מטבק פינוי פיצוי של תושבי כפר שלם.

חברת הכנסת שקד נמצאת בקשר ישיר זה חמש שנים עם ועד הפעולה של דרום תל אביב, והיא בין היתר, מתעסקת רבות עם סוגיית המסתננים.

בעקבות פניות על מצוקתם ההולכת וגוברת של התושבים החליטה שקד לתקוע יתד במקום ולעזור מקרוב.

הערב החל ממנהג קביעת המזוזה על ידי הרב חיים גנץ , מתל אביב. הרב אמר: "מהיכרותי את איילת אני יודע שהיא באמת מתכוונת להיות כתובת לכולם. מנהיג צריך להיות לא רק חכם אלא גם צנוע. יישר כוח לאיילת על הקמת הלשכה לא בצפון תל אביב אלא היכן שבאמת צריך את העזרה שלה, בדרום העיר".
לאחר מכן דיברה נציגת השכונה, שפי, ואמרה: "אני מאד שמחה על הרגע הזה. אני מקווה שיצאו דברים טובים מן החיבור הזה כי אנו זקוקים לעזרה". בנוסף ביקשה שפי להקים לובי בכנסת למען תושבי דרום ת"א , בו יישמע קולם. "לובי כדי שנשמע לפחות כמו שהצד השני נשמע".

השר נפתלי בנט ברך ואמר: "אנחנו רואים פה אנחנו את כל חלקי עם ישראל. האירוע הזה מורכב מדתיים חרדים וחילונים".

בנט ציין את העובדה כי עם השלמת הגדר לא נכנסים יותר מסתננים ואמר "כעת לראשונה יש יציאה של מסתננים במספרים הולכים וגדלים".

לבסוף חתמה את האירוע ח"כ איילת שקד ואמרה: "הקמנו בכנסת שדולת למען תושבי דרום ת"א ואנחנו בהחלט נדאג להפעיל אותה יותר ולחבר גם אתכם לשדולה. החודש הוצאו כ 1700 מסתננים. הוקמו מתקני שהייה פתוחים המזרזים את תהליך היציאה וכן נותנים תנאים יותר הומניים לשוהים. החוק החדש למניעת הסתננות הוא חוק טוב אבל הדרך עוד ארוכה".

שקד הוסיפה: "אני אהיה כאן עבורכם ואשתדל להפוך את המקום הזה לבית חם לתושבי השכונה. יש לנו פה צעירים איכותיים שיתפעלו את הלשכה ויעזרו לכם בכל מה שיהיה אפשר. אנחנו פה בשבילכם ומקווים שתמצאו אוזן קשבת".

איתי גרנק, יו"ר איגוד המרכזים לזהות יהודית שינהל את הלשכה ביחד עם אסף דנוך, רכז צוות פניות ציבור בבית היהודי: "כחבר בגרעין ת"א-יפו וכמי שמכיר מקרוב את הקשיים והאתגרים עימם נאלצים להתמודד תושבי דרום ת"א, אני סבור כי פתיחת הלשכה הינה צעד חשוב נוסף בהתגייסות למען תושבי האזור. אני מברך את חה"כ שקד על החלטתה לפתוח את הלשכה וקורא לאישי ציבור וחברי כנסת נוספים לפעול ברוח דומה למען מטרה חשובה זו".