איילת שקד הודתה: בעד הקמת מדינה פלסטינית

בשידור בליל שבת הודתה שקד כי תהיה מוכנה להקמה של מדינה פלסטינית בשטחי A ו-B בעתיד בשליטת הירדנים. לשכת שקד: קשקוש מוחלט

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/09/14 19:58 כ באלול התשעד

איילת שקד הודתה: בעד הקמת מדינה פלסטינית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שתי מדינות לשני עמים, שליטה של ירדן במדינה פלסטינית ורצף טריטוריאלי של הפלסטינים ביהודה ושומרון תוך מסירת חלקי ארץ ישראל לידיהם בחסות הבית היהודי. בליל שבת, כשהדתיים לא צפו בטלוויזיה, ורק יומיים לאחר החוקה שאפשרה מתן כוח משמעותי ליו"ר הבית היהודי, הודתה איילת שקד כי מבחינתה שימסרו חלקים מארץ ישראל באופן מאושר למדינה פלסטינית עתידית.

בתכנית האירוח של אייל קיציס בערב שבת נשאלה שקד כיצד תראה מדינת ישראל בעוד עשרים שנה. שקד פרסה בלי להתבלבל את תכניתה ואמרה כי שטחי C, בהם כל הישראלים ביהודה ושומרון, יסופחו לשטחי המדינה, ושאר האזורים - שטחי A ו-B ימסרו מבחינתה לשליטת ירדן. "לנו יש תכנית מאוד מסודרת", אמרה שקד. "היא מדברת על סיפוח שטחי "C". בשטחי C גרים כל היהודים ביהודה ושומרון ובין 70 ל100 אלף ערבים. לאזרח אותם לתת להם זכויות מלאות, אזרחי מדינת ישראל, ושטחי "A" ו"B" יכולים להיות גם חלק מירדן".

מדובר על התבטאות ראשונה של חבר כנסת מהבית היהודי בנוגע לחלק השני של תכנית הסיפוח של בנט. לפני כשנתיים כזכור פרס בנט את תכניתו לסיפוח כל שטחי C כשעל שטחי A ו-B אמר ש'ידונו בהמשך'. מהתבטאויותיה של שקד עולה כי 'ידונו בהמשך' פירושו הקמת מדינה פלסטינית בערים הפלסטיניות ביהודה ושומרון, כך שבעתיד לא רק שקבר יוסף לדוגמא יהיה באזור שאינו בשליטת ישראל, הוא יהיה בפועל במדינה אחרת.

כשקיציס הוסיף והקשה, ואמר כי מדובר בפועל במדינה פלסטינית הודתה שקד כי מבחינתה שטחים אלו לא יהיו במדינת ישראל בעתיד. "יש קונספציה בימין שחושבת שצריך מדינה אחת. אני לא חושבת כך", אמרה שקד. לאחר שנשאלה האם מדובר במדינה פלסטינית אמרה שקד כי "זו מדינה פלסטינית. זה רק לא ביהודה ושומרון מעל הבית שלי. כשאתה מדבר איתי על עוד 20 שנה אני חושבת שחלק מ"A" ו"B" צריכים להיות קונפדרציה עם ירדן

לשאלה כיצד יתניידו הפלסטינים במדינה העתידית, אמרה שקד כי אין לה שום בעיה לייצר רצף טרטוריאלי בעזרת חילופי שטחים, תוך כדי נסיגה בפועל משטחים בשליטת ישראל. "אפשר לייצר. לקחת מפה שטח, לעשות העברת שטחים. אפשר לייצר רצף טריטוריאלי", אמרה שקד.

(צילום מסך)

(צילום מסך)

(צילום מסך)


מדובר על התבטאויות בעד מדינה פלסטינית שתכלול העברת שטחים ריבונות ירדנית, שנאמרות רק יומיים לאחר העברת החוקה שמאפשרת ליו"ר הבית היהודי כוח עצום, כמעט ללא יכולת עצירה שלא בפריימריז. מתנגדי החוקה בין היתר האשימו כי בנט יוכל להצביע בעד מסירת חלקי יהודה ושומרון בעקבות העברת חוקה זו. גם עיתוי השידור, בערב שבת, מרמז על דבר אחד: מישהו לא רצה שמצביעי הבית היהודי הדתיים ישמעו את ההתבטאויות הללו. השידור נעשה בליל שבת, אך התכנית צולמה ביום חול. עם זאת, עיתוי התכנית גרם לכך שהראיון חמק מעיניי הדתיים.

מלשכת שקד נמסר: "קשקוש מוחלט. ח"כ שקד התבטאה בשידור נגד מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון ובעד הגדלת הבניה ביהודה ושומרון. אם ירצו להקים מדינה במצרים או בשוודיה - בשמחה. כנראה שהשמאל ממש מיואש אם הוא מנס להביא לרעיונותיו ההזויים ח"כים מימין".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן