איילת שקד: אם אין התיישבות אין ביטחון

ראש סיעת הבית היהודי, איילת שקד קראה לממשלה לא לחשוש מבנייה חדשה בארץ ישראל, "עלינו לחזור לערכים שהובילו לתקומת ישראל בארצו - הקמת יישובים חדשים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/01/14 12:37 יח בשבט התשעד

איילת שקד: אם אין התיישבות אין ביטחון
הלל מאיר, צילום: הלל מאיר

לקראת צעדה הצפויה להתקיים בחודש הבא אל 'מבשרת אדומים' (E1), אומרת ראש סיעת הבית היהודי, איילת שקד, כי "התיישבות בכל חלקי ארץ ישראל הייתה תמיד נשמת אפה של הציונות. מהעליות שלפני קום המדינה, דרך הקמת יישובי הספר לאחר מלחמת העצמאות והקמת ההתיישבות בחבלי הארץ ששוחררו במלחמת ששת הימים".

"ההתיישבות סמלה את חזרתו של עם ישראל לארץ אבותיו והגדירה את ההתנהלות הביטחונית של מדינת ישראל. לצערנו ראינו, כי היכן שאין התיישבות - אין ביטחון" מבהירה ראש סיעת הבית היהודי.

שקד מציינת כי: "בתקופה האחרונה ערך ההתיישבות איבד מערכו אצל מנהיגינו. לפתע, הקמת ישוב חדש שהייתה בעבר נחוגה בכל רחבי הארץ, הפכה להיות אירוע נדיר. זרם הציונות הפועם בעורקיה של המדינה נחלש".

שקד מדגישה כי: "דווקא כעת, כאשר על ההתיישבות הפורחת ביהודה ושומרון עומדת בפני איומים מבחוץ, עלינו לומר: 'בניית ישובים בארץ ישראל - זו הציונות'". שקד קוראת לממשלה להפסיק להתנצל ולחשוש, ממה יגידו בעולם על הבניה "עלינו לחזור לערכים שהובילו לתקומת ישראל בארצו - הקמת יישובים חדשים".