אייזנקוט: הרבצ"ר ינאם בטקסי השבעה

בדיון בוועדת חוץ וביטחון הבהיר הרמטכ"ל כי אין שינוי בפקודות, וכי הרבצ"ר ינאם בטקסי ההשבעה. על השבעת חיילי גבעתי לפני כשבועיים אמר: הרב הצבאי לא יכול היה להשתתף מסיבות טכניות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/06/15 14:20 כט בסיון התשעה

אייזנקוט: הרבצ"ר ינאם בטקסי השבעה
דובר צהל, צילום: דובר צהל

"אין שום שינוי בפקודה לגבי נאומיו של הרב הראשי הצבאי בטקסי השבעה", אמר הרמטכ"ל גדי אייזנקוט בדיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת.

לדבריו, “אין שינוי בפקודה שהרב הצבאי ידבר בטקסי ההשבעה. בהשבעת חיילי גבעתי בשבוע שעבר בכותל הרב הצבאי לא יכול היה להשתתף מסיבות טכניות ולכן הוחלף על ידי קצין חינוך ראשי".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ, שהשתתף בדיון, בירך על הדברים ואמר "נמשיך לעמוד על המשמר ונוודא את שמירת מעמדה של הרבנות הצבאית בצה"ל כצבאה של המדינה היהודית".

לצד זאת , ציין חבר בכנסת סמוטריץ' שהשתתף בדיון "לצערי, הרמטכ"ל סירב לחזור בו מביטול עונשו של החייל שהכניס את כריך החזיר למחנה משואה. אולם הוא הסכים שאפשר והיה עליו לאזן את ביטול העונש בהנחייה למפקדים לחדד את הנהלים ופקודות הכשרות בצה"ל כדי שלא תיווצר תחושה של זלזול בהוראות הכשרות”.

"בסופו של יום, מה שחשוב הוא המסר של המפקדים בדבר החשיבות של ההקפדה על הוראות הכשרות והבנתי מהרמטכ"ל שהוא מסכים לכך מאד".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן בירך על החלטת הרמטכ"ל כי הרבצ"ר ימשיך להשתתף בטקסי השבעה של חיילים: "אני מברך את הרמטכ"ל על הבהרת הפקודה כי הרבצ"ר ימשיך להשתתף בטקסי השבעה בצה"ל. חשוב לשמור על חוסנו הרוחני והערכי של הצבא נוסף על חוסנו הפיזי".