איחוד עם תקומה? בנט כבר חושב על האיחוד הבא

בשיחות סגורות אמר בנט למקורביו כי במקרה של גיבוש גוש שמאל, הוא ישקול להתאחד עם הליכוד על מנת להביא ליצירת גוש ימין חוסם. לשכת בנט: קשקוש

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/12/14 09:40 יח בכסלו התשעה

איחוד עם תקומה? בנט כבר חושב על האיחוד הבא
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סקר שפורסם אתמול בערוץ 10 הוכיח כי במקרה ו'התנועה' ו'העבודה' יתאחדו הם יצליחו להביא בבחירות 22 מנדטים, יותר מאשר יצליח להביא נתניהו. שלום ירושלמי בnrg מפרסם הבוקר (ד') כי בשיחה עם מקורבים, אמר בנט כי יוביל ריצה משותפת של הבית היהודי והליכוד, זאת במקרה בו הסקרים ימשיכו לנבא ניצחון למפלגתם של הרצוג ולבני.

בשיחות פרטיות, אמר בנט כי במקרה של גיבוש גוש שמאל, יתאחדו הבית היהודי והליכוד למפלגה אחת, על מנת להגיע ל-40 המנדטים אותם מנבאים הסקרים למפלגה שכזו, על מנת להגיע למצב בו הימין יוכל להקים את הממשלה.

לא מדובר על הפעם הראשונה בה מתפרסם כי הבית היהודי שוקלים להתאחד עם הליכוד. סמוך לועידת החוקה של הבית היהודי פורסם כי בנט שוקל להתאחד עם הליכוד בבחירות הבאות. אז טענו בלשכתו של בנט כי לא ביוזמה העומדת על סדר היום כלל, וגם הפעם הם דוחים את הטענות.

אם הבית היהודי אכן מקדם מהלכים להתאחד עם הליכוד, הרי שהאיחוד עם תקומה נמצא בסכנה. בימים הבאים אמורים נפתלי בנט ואורי אריאל להיפגש ולדון בנוגע לאחדות בין המפלגות, אך בעוד שההערכה היא כי שני הצדדים כרגע מעוניינים באחדות, לא מן הנמנע שפיצוץ כלשהו יגרום לפילוג בין המפלגות. במקרה כזה, צפוי בין היתר הרב אלי בן דהן להתמודד בפריימריז לבית היהודי. שני חברי הכנסת האחרים של האיחוד הלאומי, זבולון כלפה ואורית סטרוק אמרו כי יתנגדו לפריימריז, אך ייתכן כי יחזרו בהם.

מלשכת בנט נמסר: "מדובר בקשקוש מוחלט, על גבול ההזיה".