איחוד מרגש. כמעט

סיעות "האיחוד הלאומי" ו"הבית היהודי" קיימו ישיבה משותפת. יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, בחר להיעדר מהאירוע

חדשות כיפה אורי פולק 19/07/11 18:16 יז בתמוז התשעא

איחוד מרגש. כמעט
יחצ, צילום: יחצ

סיעות "האיחוד הלאומי" ו"הבית היהודי" התכנסו אתמול (ב') לישיבה משותפת נוספת בנושאים העומדים על סדר יומה של הציונות הדתית - זאת במסגרת יוזמה חדשה בשבועות האחרונים, בהובלת שתי הסיעות.

הדיון המשותף עסק בתנועות הנוער הדתיות, בהשתתפות כל נציגי התנועות. מזכ"לי התנועות שהשתתפו בדיון וביניהם מזכ"לי "בני עקיבא", "עזרא" ו"אריאל", דיווחו כי 40% מבני הנוער הדתי מצטרפים לתנועות הנוער, בעוד בציבור החילוני רק 15% מבני הנוער חברים בתנועות נוער. הנציגים הציגו בפני חברי הכנסת את דרישותיהם התקציביות לקראת האתגרים הצפויים בעתיד, בד בבד עם אפשרות לשינויים בחקיקה, לטובת פעילות תנועות הנוער.

(צילום: יחצ)



אלא שח"כ אחד בלט בהיעדרו במהלך הדיון המשותף: ח"כ זבולון אורלב, יו"ר המפד"ל, נעדר בהפגנתיות מהדיון ובחר שלא להשתתף באווירת האחדות והפיוס המשותפת. מסתבר כי זאת לא הפעם הראשונה שאורלב בוחר שלא להגיע לישיבות המשותפות בין "הבית היהודי" ל"איחוד הלאומי" - מדובר במנהג קבוע מבחינתו, מאז התכנסו שתי הסיעות לישיבות משותפות.

ח"כ אורלב מסר לכיפה כי נבצר ממנו להשתתף בדיון האחרון. עם זאת ולשאלת כיפה, אורלב לא הכחיש את אי השתתפותו גם בדיונים הקודמים שערכו שתי הסיעות.