איומים על חיי הרבנים הראשיים: "תחזרו הביתה עם מאה גופות של חרדים"

שני הרבנים הראשיים קיבלו מכתב ובו תמונת אקדח, תחת הכותרת "זו אזהרה אחרונה" ובו דרישה לאפשר לנשות הכותל להתפלל כדרכן וכמנהגן

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/06/13 15:42 כה בסיון התשעג

איומים על חיי הרבנים הראשיים: "תחזרו הביתה עם מאה גופות של חרדים"

בלשכת הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, התקבלו הבוקר (ב‘) מכתבי איומים חמורים, זאת ככל הנראה בעקבות פולמוס ”נשות הכותל“. במכתבים הודפסה תמונת אקדח, תחת הכיתוב ”זו אזהרה אחרונה“. במכתב נדרשו הרבנים הראשיים לאפשר לנשות הכותל להתפלל כדרכן וכמנהגן, ובאם לא - נכתב בו - "תחזרו הביתה עם מאה גופות של חרדים".

כמו כן נכתבו במכתבים דברי נאצה וכינויי גנאי כנגד הציבור הדתי והוא נחתם במילים "יותר לא נבליג, משחררים את הכותל מחדש".

מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל עודד וינר העביר את המכתב לטיפול קצין הביטחון של משרד ראש הממשלה האחראי במסגרת תפקידו על אבטחתם של הרבנים הראשיים ובקשו לפעול לאלתר מול המשטרה, במגמה לאתר את שולחי המכתבים בטרם יארע אסון. ברבנות הראשית הגיבו בזעזוע למכתב והגדירו אותו "חציית קו אדום", כשגורם ברבנות ציין כי "זו פעם ראשונה שהרבנים הראשיים לישראל מקבלים איומים על חייהם, ולצערנו במדינת ישראל, כבר למדנו כי מילים מסוגלות להרוג. לא מדובר פה רק באיום על הרבנים אלא על ציבור שלם תוך שימוש בשפה בוטה. אנו מקווים שהמשטרה תמצה את הדין עם המסיתים והמאיימים".

כזכור, לפני כשבועיים נדרשה מועצת הרבנות הראשית לישראל, שהרב מצגר עומד בראשה לסוגיית המאבק של נשות הכותל ומציאת פתרון שיחזיר את השקט והשלווה לכותל המערבי.